• Dolar Alış 7.5796TL
  • Dolar Satış 7.5493TL
  • Euro Alış 8.8341TL
  • Euro Satış 8.7989TL
Reklam
Reklam

DÜŞÜNDÜREN ÖVÜNCÜMÜZ

Reklam
, 0 Yorum

Toplu taşımacılık, demir yolları ağlarının yaygınlaştırılmasıyla hedefine ulaştırılabilir ve bu hedefi güden ülkelerin kalkınmış ülkeler safından yer alıyor olmaları, demir yolları politikasının ne kadar önem taşıdığını belgelemekte…

Atatürk’lü dönemlerde demir yolu politikasına önem verildiyse de daha sonraki dönemlerde üzerinde gereğince durulmadığından demir yolu taşıtları dışındaki diğer kara taşıtlarımızın sayısı her geçen gün artıyor ve bu yüzden mevcut karayollarımızdaki yaşanan yoğun trafik, elim kazaların yaşanmasına yol açmakta… Son zamanlarda ülkemizin bazı yörelerinde yapılan bölünmüş yollarla devreye sokulan hızlı trenlere rağmen, trafik kazalarında başı çeken ülkelerden biri olmaya devam etmemiz, demiryolu ağının her yere uzatılmamasındandır ve bu beklenti önemsenmedikçe arzulanmayan trafik kazaları can almaya devam edecektir maalesef…

Şayet demir yolları kalkınmış ülkelerde olduğu gibi en ücra yörelere uzatılmış olsaydı, kara yollarında seyreden araçların sayısı bugünkü düşündüren rakama ulaşmayacak ve asgari düzeyde kalacaktı trafik alanında halkımızın çektiği sıkıntı… Bırakalım büyük illerimizi, günümüzde küçük illerimizde bile anayollar bile araçlardan geçilmez durumda kalırken ulaşımdaki gecikme, zaman denen kıymetli hazinenin israfına yol açmakta…

Daha önceleri de fırsat buldukça bu konuyu işlediğim yazılarımda vurgulamaya çalıştığım gibi, bir kara yolumuzda 100 araç yerine bin araç seyretmesi durumu, trafik kazalarının en önemli nedenidir ve karayollarımız sayılar artan araçları göğüsleme kapasitesinden uzaklaşmaktadır gün geçtikçe… Petrol ürünlerimizin çok büyük bölümünü başka ülkelerde ithal etmemize rağmen demir yollarımızı ülkenin en ücra köşesine ulaştırma hedefini kısa zamanda önemsemekten uzaklaşmamız, ekonomiye zarar veren faktörlerden biridir elbet… Demir yolu araçları dışındaki kara araçları için öyle bir sektörün oluşmasına meydan verildi ki, hayal kırıklığına uğruyorum  altından nasıl kalkılabilir diye düşündüğümde… Onuncu Yıl Marşımızda dile getirilen “Demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan” övüncümüzü anlamsızlaştırmışlardır gereğini yapmayanlar…

60 yılı aşkın zamandır Kurtalan ilçemize kadar getirilmiş olan demir yolunun halen Siirt il merkezine ve il merkezimizden münasip görülecek noktalara uzatılmamış olması, “Hızlı trenlere devreye soktuk” övüncüne gölge düşürüyor elbet… Öyle ya, bazı yörelerimiz hızlı trenlerle kucaklaştıranların Kurtalan ilçemizdeki demir yolunu Siirt’e uzatmamış olmanın gerekçesini açıklamaları gerekmez mi değerli hemşerilerime?..

Bölgeler arası kalkınmışlık farkını gidermek için gayret edildiği açıklamaları, demir yolları konusunda  yanlış politikalar izlendiği gerçeğini gözler önüne sermekte ve bundan  üzüntü duymaktayız Siirt’liler olarak… Yazımı karalarken kimi zaman ülkemize gelen sayın devlet büyüklerimizin, başka yerlerde yaşanan güzellikleri Siirt’te de yaşatacaklarına dair söylemlerini anımsıyor ve üzüntüm derinleşiyor bu nedenle… Bakalım, Kurtalan ilçemize getirilmiş olan demir yolunu, kısmet olacak mı Siirt il merkezinde görmek…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN