Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Dicle Elektirik Reklam
admin
admin

GURBETTEKİ SİİRTLİLER; HİLAL SUERDEM/KİĞILI CEO

Başarılı birçok hemşerimiz yaşamlarını ilimiz dışında sürdürürken, bugün bu hemşerilerimizden biri olan Kiğılı CEO’su olan Hilal Suerdem’i konuk ettik.

Sayın Suerdem ile soru/cevap şeklinde gerçekleştirdiğimiz röportajımızı, Siirtli hemşerilerimize gazeteniz Siirt sütunlarından aynen aktarıyoruz…

HİLAL SUERDEM KİMDİR?

KISACA KENDİNİZDEN

BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

1964 İstanbul doğumluyum. Ancak aile olarak Arap kökenliyiz ve Siirtliyiz. İş hayatı aile kültürümüzde çok önemli yer tutuyor. Bu yüzden hem okudum hem de çalıştım. Üniversiteyi de açıktan okuyarak bitirdim.

İŞ HAYATINIZA BAŞLANGICINIZ NASIL OLDU?

BİZE KARİYERİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

Aslında kariyerim öğrencilik yıllarında babamın Tahtakale’de ki tıbbi gereçler satan dükkânında başladı. Kiğılı ailesi içerisinde ise diğer pek çok çalışan arkadaşlarımız gibi, benim de hikâyem yıllar öncesine dayanıyor. Ticarete işin mutfağında, yani mağazada tezgâhta satış yaparak başladım. Kariyer serüvenimde en büyük yol göstericim, ustam Abdullah Bey olmuştur. Kendisinin perakende sektöründeki deneyimleri ve fikirleri başarıma ve bugünlere gelmeme ışık tuttu. Sahada başlayan serüvenim neredeyse şirketin tüm birimlerinde ve iş süreçlerinde çalışarak devam etti ve bugünlere kadar geldim. Sürekli öğrenerek ve araştırarak, dünya modasında gerçekleşen değişimleri ve yenilikleri takip ettim ve kazanımlarımı işime yansıttım. Abdullah Bey’in çalışma değerleri de başarımda yol gösterici bir önem taşıyor. Özellikle dürüstlük, güven ve iyi insan olma felsefesinden faydalanarak iş dünyasına adım attım. Bugünlere büyük emeklerle geldik ve önümüzdeki dönemde belirlediğimiz hedeflere yürürken de yine aynı değerleri sürdürmeye özen göstereceğiz.

KİĞILI MARKASI NE ZAMAN, KİM TARAFINDAN KURULDU?

İLK MAĞAZANIZ KAÇ YILINDA NEREDE AÇILDI?

Kiğılı 1965 yılında gömlek üretimiyle birlikte sektöre adım attı, ilk mağazamızı 1969 yılında o zamanın en önemli alışveriş merkezi olan Beyoğlu İstiklal caddesinde açtık.

ERKEKLERİN EN ÇOK TERCİH ETTİĞİ

KİĞILI MARKASINI SİZDEN DİNLEYELİM

Kiğılı olarak çağdaş, akılcı ve başarılı erkeklerin tercih ettiği Türkiye’nin erkek giyim markasıyız. Yıllara meydan okuyan yenilikçi vizyonumuz ve dünya standartlarındaki koleksiyonlarımız ile her zaman kentli profesyonellerin vazgeçilmezi olmayı sürdürüyoruz. Moda sektörüne getirdiğimiz yeniliklerle öncü rol üstleniyor, trendleri kendi çizgimizle yorumlayarak erkeklerin beğenisine sunuyoruz.

Farklı yaş gruplarına yönelik seçenekler sunan koleksiyonlarımız, erkeklere haftanın her günü en konforlu giyim deneyimini yaşatıyor. Yoğun bir iş toplantısında özgürce hareket edebileceğiniz takım elbiseler, bir pazar kahvaltısında konfor sunan gündelik tasarımlar, özel davetlerde en şık smokinler veya bir kayak tatilinde içinizi ısıtan trikolar Kiğılı deneyimini zenginleştiren öğelerden bazıları.

TÜRKİYE’NİN EN GÜÇLÜ MARKALARININ BAŞINDA GELİYORSUNUZ,

HATTA EN ÇOK MAĞAZASI OLAN MARKASISINIZ,

YURT İÇİNDE HANGİ İLLERDE KAÇ MAĞAZANIZ VAR?

Türkiye’de 67 ilde 225 mağazamız 2.500 çalışanımız var

YURT DIŞINDA DA YURT İÇİNDEKİ GİBİ BÜYÜYECEK MİSİNİZ?

YURT DIŞI HEDEFİNİZ NEDİR?

KAÇ MAĞAZAYA ULAŞMAYI HEDEFLİYORSUNUZ?

Yurt dışında Son olarak Almanya’nın Düsseldorf şehrinde açılan mağazamız ile Avusturya, Fransa, Romanya, Filistin, Ürdün, Kıbrıs, Irak, Gürcistan, Türkmenistan, Makedonya, Suudi Arabistan, Kazakistan, Rusya ve Kosova’da toplam 46 satış noktamızla hizmet veriyoruz.

Dünya üzerine yayılmış 300’e yakın satış noktasına haftada 150.000 adet üzerinde ürün gönderiyoruz. Kiğılı olarak, dünya moda devlerinden biri olma vizyonuyla çalışırken, erkek giyimi denince akla gelen ilk 10 küresel markadan biri olmayı hedefliyoruz.

Bunun yanı sıra; yurtdışında ‘Made in Turkey’ yerine ‘Brand of Turkey’ algısını oturtmak için çalışmalarımıza devam etmekteyiz.

E-TİCARET SATIŞLARININ CİRONUZDAKİ PAYI NEDİR,

GEÇTİĞİMİZ YILLARA GÖRE BÜYÜME ORANINIZ NEDİR?

E-ticaretimizin ciro payı % 6, Türkiye ortalamasında kigili.com’dan verilen siparişlerin büyük çoğunluğunu 36 saatten kısa sürede müşterilerimize ulaşmış oluyor. Yüzümüzü e-ihracata çevirdik, Amazon ve AliExpress mağazalarımızı açtık.

PANDEMİ SÜRESİNDE AVM MAĞAZALARINIZDA

NE GİBİ TEDBİRLER ALDINIZ?

Bu dönemin bütün gerekliliklerini yerine getiriyoruz. AVM girişinden itibaren önlemleri almaya başladık. AVM yatırımcıları ve biz dersimize çok iyi çalıştık. AVM girişlerinde ateş ölçme ve maske denetimleri yapılıyor, olmayanlara maske veriliyor. Müşterilere üç saatten fazla içeride kalmamalarıyla ilgili anonslar yapılıyor. Mağazaların içerisinde de her türlü önlem alınıyor. Hem hava ortamını hem ürünleri bitkisel ilaçlarla dezenfekte ediyoruz. Denenen her ürün dezenfekte ediliyor.

AVM’lere giriş sayıları her geçen gün artarak yüzde 40’lara gelmiş durumda. Mağazalara 10 metrekareye bir kişi olacak şekilde müşteri alınıyor. Bizim mağazalarımızda 15 metrekarede bir kişi kuralı uygulanıyor. Artık müşterinin rahatlıkla alışveriş yaptığını ve ekonomisine sahip çıkmaya başladığını görüyoruz.

Sıkıntı yaratacak hiçbir konuya izin vermiyoruz. Müşterilerimiz mağazaya girip rahatlıkla alışveriş yapabilirler. Satış adetlerinde artışlar iyi, indirimlerden dolayı cirolarımız geçen seneye yaklaşmak üzere. Tablo kötü değil, moralimiz iyiye gidiyor.

Çok ciddi kampanyalar yaparak müşterilerimize, ekonomiye sahip çıkmaları için destek verdik. Fiyatların aşağıya inmesi enflasyona da fayda sağlıyor. ABD ile yapılan 100 milyar dolarlık ihracat anlaşmasının içinde tekstil büyük bir bölüm alıyor.

NASIL BİR LİDERSİNİZ?

Önceliğim her zaman sevmek olmuştur, saygılı, sorumluluk sahibi, kuralcı, hedef odaklı, ekip ruhu taşımak.

Dürüst ve adaletliyimdir,

Duygularımla hareket ederim ama asla duygusal kararlar vermem,

Her zaman ekip çalışmasına önem veririm ve ekibime ilham kaynağı oldum,

Fikir alırım, iyi bir dinleyiciyimdir, empati kurarım ve hedefi iyi anlarım,

Önyargısız ve pozitif yaklaşırım,

Değişimden korkmam, fark yaratmayı severim,

Kararlı hareket ederim, ne yapacağımı bilirim ve ekibime çözüm kaynağı olurum,

Başarıya giden yolun akılla, planla ve çok çalışarak ulaşılabileceğine inanırım,

Mümkün olduğunca bilgi paylaşımına önem veririm, bilginin paylaşıldıkça zenginleştiğine ve anlam kazandığına inanıyorum,

Ekibimde işine verdiği değere, heyecana, duyduğu sevgiye dikkat ederim, değer katan bir tık öne koyarım…

İŞ HAYATINA YENİ ATILANLARA TAVSİYELERİNİZ NEDİR?

Ben işin tezgâhından başladım. İnsanların beklentilerini değerlendirme yönüm çok gelişti. Koçlukta ve kariyer belirlemede bunlar beni öncü yaptı. 40 yıldır ticaret hayatındayım, 24 yıldır da perakende sektörünün içindeyim. Artık tecrübelerimi insanlara, bu alanla ilgilenenlere ulaştırmak, paylaşmak istiyorum. Hem şirketimde koçluk yapıyorum hem de Birleşmiş Markalar Derneği’nde (BMD) yedi yıldır sosyal sorumluluk başkanıyım. Topluma katkı yaratmayı önemsiyorum. Bu kapsamda üniversitelere konuşma yapmak üzere davet ediliyorum. Özellikle Anadolu’daki üniversitelerde çok verimli toplantılar yapıyoruz, gençler çok istekli, meraklı. Ayda bir kez mutlaka bir araya geliyorum gençlerle. Onlara, “Herkes iyi sanatçı, iyi çalışan olabilir ama iyi insan olmak önemli” diyorum.

SİİRTLE İLGİLİ ANILARINIZ VAR MI? EN SON NE ZAMAN GİTTİNİZ?

En son Sn Cumhurbaşkanımızın Siirt ziyaretinde eşlik etmiştim, büryan ve lahmucunun tadı damağımda kaldı, gerçekten harikaydı. AVM’de mağazamız vardı, Siirt halkı Kiğılı markasını çok sevdi.

Teyzem hala Siirt’te Arapça konuşur hatta Türkçe’yi doğru düzgün bilmiyor, kuzenim ve aileleriyle birlikte simit fırınları var, orada da 3 saat kadar fiilen çalıştım ve hizmet sektörünün ne kadar zor olduğunu bir kez daha anladım.

Akrabalarım ve halk o kadar sıcak, samimi ve misafirperver ki, yemek yemekten ağırlanmaktan kilo aldım.

Tillo’yu, Veysel Karani türbesini özellikle ziyaret ettim en kısa zamanda tekrar hem mağazamızı, hem de akrabalarımı ve de hemşerilerimi ziyaret edeceğim.

Sn. Suerdem röportaj nedeniyle gazeteniz Siirt’e teşekkür ederken, Siirtli hemşerilerimize de kucak dolusu selam, sevgi ve saygılarını iletmiştir.. Bizler de kendilerine vermiş oldukları röportaj nedeniyle teşekkür ediyor ve bundan sonraki yaşamında ve hayatında üstün başarılarının devamını diliyoruz…

HİLAL SUERDEM’İN BİYOGRAFİSİ

Hilal Suerdem, 1964 yılında İstanbul’da doğdu. Anadolu Üniversitesi İş İdaresi Bölümü’nde tamamladığı eğitiminin ardından kariyerine 1993 yılında Kiğılı’da Satış Danışmanı olarak başlamıştır. Ardından Mağaza Müdür Yardımcısı ve Mağaza Müdürü görevlerine getirilen Suerdem, daha sonra sırasıyla Anadolu Yakası Bölge Müdürü, Mağazalar Koordinatörü, Genel Koordinatörlük görevlerinde çalışmıştır.

Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi tarafından hazırlanan sertifika programları da dahil olmak üzere Perakendecilik ve Mağazacılık ile ilgili olarak birçok uzmanlık programına katılan Suerdem, üretim, tasarım, müşteri deneyimi konularında yenilikçi teknolojilerin dünya standartlarında kullanımı, Kiğılı mağazacılık ve lojistik operasyonuna gelişen teknolojiyi entegre etmesi, şirketin stratejik hedeflerini gerçekleştirmesine de ciddi oranda katkı sağladı.

Sektörün uluslararası faaliyetlerini yakından takip eden Suerdem, 2006 yılından itibaren BMD (Birleşmiş Markalar Derneği) Yönetim Kurulu Üyeliği ve 2009 yılından itibaren de AMPD (Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği) Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerini yürütmektedir. Hilal Suerdem CEO görevine başladığı 2010 yılından bugüne Kiğılı’nın yeniden yapılandırma süreçlerini yönetmiştir. Kiğılı’yı 2200 kişinin istihdam edildiği, 225 yurtiçi mağaza, 37 yurtdışı mağaza ve satış noktasına sahip bir marka haline getirmiş, Kiğılı’nın Çin, Azerbaycan başta olmak üzere yurtdışında büyümesini sağlamıştır.

Moda perakendesi ve kalite geliştirmedeki deneyimiyle şirketin ufkunu açan Hilal Suerdem’in hedefi; moda perakendesi alanında yenilik yaratmak ve gelişimini sağlamak, uluslararası arenada söz sahibi olmak ve Kiğılı’yı bir dünya markası yapmaktır. İngilizce bilen Hilal Suerdem, evli ve 2 çocuk babasıdır.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER