Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Dicle Elektirik Reklam
Ayhan MERGEN
Ayhan MERGEN

HAKKIMIZI ARAMAYI BİLELİM

Dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de doğuya doğru gidildikçe teslimiyet, mücadele etmeme ve hatta hakkını aramama duygusu daha çok ön plana çıkıyor. Buralarda hak arama maalesef ya kaba kuvvetle olur ya da hiç üzerinde durulmaz. Haksızlık yapan kişinin yanında yaptığı haksızlık kar olarak kalıvermektedir.

Oysa gelişmiş bütün ülkelerde olduğu gibi bizim ülkemizde de hak arama yöntemleri mevzuatla belirlenmiş. Bazılarında direkt olarak adliyeye yani Cumhuriyet Savcılıklarına başvurmak gerekirken bazılarında da kanun koyucu, orada oluşacak yığılmaları önlemek ve işleyişi daha pratik hale getirmek amacıyla ön başvuru kurumları koymuş.

Örneğin tüketicilerin aldıkları mal ve hizmetlerin kusurlu ya da eksik çıkmaları halinde böyle bir sistem konulmuş. İl merkezlerinde tüketici hakem heyetleri ilçe merkezlerinde ise tüketici hakem masaları ilk başvuruları alıp inceliyor ve parasal açıdan belirli bir limite kadar olanlar hakkında gerekli kararı alıyorlar. Alınan kararı beğenmeyen taraf için her zaman tüketici mahkemesine başvurma hakkına da sahip.

İlimizde de il merkezinde Ticaret Müdürlüğü nezdinde tüketici hakem heyeti görev yapmaktadır. Burada gerçekten özverili bir çalışma gerçekleştiriliyor. Ben şimdiye kadar buraya iki defa başvuruda bulundum. Bu başvurularım çok kısa bir sürede çözümlenerek mağduriyetimin giderilmesi sağlandı. Bürokratik işlemlerden kaçınarak pratik bir şekilde sorunları çözüme kavuşturmaya çalışıyorlar.

Hakem heyetinin yaptığı çalışmalara ilişkin haberimizi okumuşsunuzdur. Geçen yıl 1172 vatandaşımız aldığı mal ve hizmetin kusurlu olması nedeniyle buraya müracaat etmiş ve bunlardan 1107’si sonuçlanmış. Sonuçlanan dosyaların 647’si yani yarıdan fazlasında tüketici haklı görülmüş.

Şimdilerde daha pratik bir gelişme olarak artık e-devlet üzerinden de başvuru yapabiliyorsunuz. Nitekim bu yılın ilk altı ayında 269 başvuru e devlet portalı üzerinden yapılmış durumda. Yani hiçbir zahmete katlanmadan oturduğunuz yerde başvurunuzu yapıp hakkınızı arayabiliyorsunuz.

Özetle hak aramak bir hepimizin sahip olduğu yasal ve insani bir “hak”tır. Hiç birimiz bu hakkı kullanmaktan geri durmayalım. Hiç çekinmeden bize hatalı eksik mal veya hizmet verene acımak büyük bir yanlıştır.

Bu arada Siirt Ticaret İl Müdürlüğüne ve Hakem Heyetinin kurum dışı üyelerine tüketicilerin haklarını aramalarına yaptıkları katkılardan dolayı da teşekkür ediyorum.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER