• Dolar Alış 7.7778TL
  • Dolar Satış 7.7468TL
  • Euro Alış 9.1135TL
  • Euro Satış 9.0771TL
Reklam
Reklam

İKİ ANI VE BİR UYGULAMA (2)

Reklam
, 0 Yorum

Sağlık sektöründe nereden nereye geldiğimizi anlatmak için iki anımı ve bir uygulamayı dünkü yazımda anlatmaya başlamıştım. Bugün konu ile ilgili olarak ikinci anımı ve uygulamayı hep beraber okuyalım.

Yine bir başka özel hastane. O hastanede ilin tek kardiyologu görev yapıyor. Şu anda rahmete gitmiş ve yanımda kalan ablamın kalp kapakçıklarından rahatsızlığı var. Gittim doktora durumu anlattım “yarın gönder. Ben o hastayı tanıyorum. Birkaç ay öncede bana getirmiştiniz. Kalbinde 3/2 oranında bir büyüme var” dedi. Ertesi gün hasta gitti. Doktor muayene etmiş ve hemen ameliyat olması gerektiğini söylemiş.

Böyle deyince doğal olarak endişelendik ve saat 13.40 civarında hastaneye gittim. Doktorlar öğle yemeğinde. Saat 14.00’te mesai başlıyor. Geri dönsem değmez. Hastanenin baştabibi tanıdık bir hemşerimiz. Onun yanına çıktım ve ona da durumu anlattım.” Mesaiyi bekleme doktorlar öğlen aralarında bizim bu kattalar. Bakayım  buradaysa, ona soralım. Bilgiyi hemen alalım” dedi.Tesadüf kapıyı açtığı anda  doktor baştabibin odasının önünde elinde çay bardağı tek başına  tur atıp zamanın dolmasını bekliyor.” Baştabip arkadaş bizi tekrar tanıştırmak istedi doktor beni tanıdığını belirtti. Ama suratından düşen bin parça bir tavırla. Ben ablamın durumunu öğrenmek için geldiğimi söyledim. “Bir gün önce ablamı hatırlayan  ve o sabah onu muayene eden doktor ne dese beğenirsiniz?”Ben hastayı hatırlamıyorum. Mesai başlasın gelin poliklinik odasına kayıtlara bakalım.” Sonra çekti gitti. Tabii ben ve benden daha çok baştabip şok oldu.

Neyse biraz sonra mesai başladı ve polikliniğe gittim. Aynı doktor hiçbir kayda bakmadan hastanın ameliyat olması ve bununda donanımlı bir merkezde olması gerektiğini belirterek hemen ardından  kendisine özgü kanunlarını ilave etti. “İşimizi etik bir şekilde yapmamıza izin vermiyorsunuz. Bir doktora poliklinik odası dışında soru sorulamaz.”

Şimdi de gözlemime geleyim. Siirt Devlet Hastanesinde kardiyoloji polikliniğinde muayene olan bir yakınıma doktor hastanın yaşlı olması nedeniyle kendi eliyle telefon numarasını vermiş ve istediği zaman arayabileceğini söylemiş. Buna benzer bir uygulamayı diğer branşlarda özellikle cerrahi müdahale gerektiren branşlarda gördüm. Doktor hastanın  telefon numarasını alıyor ve operasyon için ne zaman gelmesi gerektiğini bizzat haber veriyor.

Ne dersiniz sağlık sektöründe nereden nereye demeye değmez mi?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN