• Dolar Alış 8.3357TL
  • Dolar Satış 8.3024TL
  • Euro Alış 9.7306TL
  • Euro Satış 9.6917TL
Reklam
Reklam

İLK YERLİ ELEKTRİKLİ TREN HAYIRLI OLSUN DERKEN

Reklam
, 0 Yorum

Hızlı trenler; eski hatlarda 200 km. hıza çıkabilen, gelişmiş teknolojiyle yeni hatlarda 250 km. hız yapabilen trenlerdir ve ülkemizin bazı yöreleri söz konusu trenlere kavuşturulmuştur son yıllarda… Ulaşım alanındaki bu hizmet elbette memnuniyet vericidir ve birkaç gün önce ilk yerli elektrikli trene kavuşturulduğumuzu dile getiren haberi dinlerken sevindim ama, demiryollarımız ağlarının yetersiz kalmalarına duyduğum üzüntü, tazelendi aynı zamanda…

Bir ülkenin gelişmişlik düzeyini belirlemede en önemli göstergelerden biri; o ülkenin ulaşım alanındaki durumudur ve ülkemizde yolcu taşımacılığının %90 oranında demiryolları dışındaki diğer karayolları araçlarıyla gerçekleşmekte olmasının, arzulanan gelişmişlikten bizleri mahrum kıldığı gerçeğinin neden olduğu çok yönlü zararların; bazı yöreleri hızlı trenlere kavuşturmak ve ilk yerli trene vücut buldurmakla gidermenin mümkün olmadığını düşündüğümden, tekrar değinme gereği duydum önemli konuya…  Gelişmiş ülkelerde yolcu taşımacılığının büyük bölümü demiryollarındadır ve bazı ülkeler, çok daha uzun ve kaliteli karayollarına sahiptirler ülkemiz karayollarına kıyasla.. Yani, çok daha elverişli karayollarına sahip oldukları halde yolcu taşımacılığının demiryollarında gerçekleşmesini sağlamışlardır ekonomilerinin bu alanda büyük zarar görmesini engellemek için… Petrol ürünleri ihtiyacımızı başka ülkelerden karşılamakta olan ülkemizde ise demiryollarının yaygınlaştırılmaması, başka ülkelere olan petrol bağımsızlığımızın her geçen gün daha da artmasına yol açmakta ve yük taşımacılığında da aynı olumsuzluğu yaşıyor olmamız, ekonomimize tahminlerin çok üstünde zarar vermektedir maalesef… Şayet demiryolları ağlarımıza gereken önem verilmiş olsaydı, bizlerde de gelişmiş ülkelerde olduğu gibi yolcu taşımacılığının %90 oranında demiryollarında gerçekleşmesi hedefine ulaşılacaktı elbet…  Sadece yük taşımacılığında demiryolunun payı %30’lara ulaştırılsaydı akan yıllar içindeki petrol tasarrufu, milyar dolarların devlet kasasında kalmasına vesile olacaktı ve Cumhuriyetimizin ilk dönemlerinden sonra ülke yönetiminde söz sahibi kılınanlar, böyle bir şanstan mahrum etmişlerdir ülkemizi… Demir ağlarımız yaygınlaştırılmış olsaydı, büyük illerimizde şehir içindeki ulaşımda, düşülmezdi sıkıntıya… Trafik kazalarının en çok yaşandığı ülkelerden biri olmamız nedeni de demiryollarının yetersizliğidir kesinlikle… Her yıl yüzlerce yurttaşımız yaşamını yitiriyor elim trafik kazalarında… Bunun içindir ki, ilk yerli trene vücut buldurulmuş olması açıklamasına sevindiğimi belirtirken, çok önemli konuya gereken önemin verilmeyişine de derinden üzüldüğümü vurgulayarak dikkatini çekiyorum etkili ve yetkililerin!..

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN