Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Dicle Elektirik Reklam
Ahmet ARITÜRK
Ahmet ARITÜRK

İMAM NİKÂHI!

İslam Dininin özünde (İMAM NİKÂHI) diye bir kavram yoktur. Kim (VAR) diyorsa, din adına yalan söylüyor, demektir. Dinimize göre bir evliliğin geçerli olması için din adamına da ihtiyaç yoktur. Evlenmeğe karar veren kadın ve erkek, nikâhlarını kıyacak kişinin önünde iki şahidin huzurunda zevç ve zevce olmak isteklerini ikrar ederlerse ve erkek boşanma durumunda kadına vereceği MEHRİ açıklarsa nikâh gerçekleşmiş olur.

Kadının yerine velisi karar verebilir. Veli, kadının rızası olmadan hiçbir erkekle nikâhını kıyamaz. Kadının rızasının alınması şarttır.

Evlilik akdinin ilânı da gereklidir. Her mahalde akdin ilanı o yerin örf ve adetlerine göre yapılır. Düğün-dernek kurularak, düğün yemeği verilerek ve benzeri etkinliklerle evlilik akdi duyurulmuş olur.

Resmi nikâhlara baktığınızda, bütün bunların fazlasıyla yerine getirildiği görülür. Dini nikâhtaki MEHİRİN yerini, boşanma durumunda NAFAKA almaktadır. Kadının lehine bir durumdur.

Bilindiği gibi resmi nikâhlar genelde Belediye evlendirme memurlukları aracılığıyla icra edilir. Bunun dışında köylerde Muhtarlara, uluslar arası sulardayken gemilerde kaptanlara nikâh kıymaları yetkisi verilmiştir.

Şimdi, sanki dini bir kuralmış gibi İl ve İlçe Müftülerine de nikâh kıyma yetkisi verilmek isteniyor. Bu durumda, bu ülkede yaşayan Yahudiler, Hıristiyanlar ve diğer dinlere tabi olanlar da haklı olarak nikâhlarını papazlara, hahamlara yani kendi din adamlarına kıydırmak isteyebilirler. Anayasa önünde eşitlik varsa, onların da böyle bir talepte bulunmaları kadar doğal bir talep olamaz.

Şimdi, tek elden yapılan nikâhta Müftüleri yetkili kılarsanız, tam manasıyla bir curcunaya yol açarsınız. Bu konuda bugüne kadar uygulanan Resmi Nikâhın suyu mu çıktı ki, İMAM NİKÂHINA yol açacak bir tatbikata girilsin. Zaten, isteyen çiftler resmi nikâhtan sonra, aslında dinin özünde olmayan imam nikâhlarını da yapmaktadırlar. Buna  mâni bir durum yok. Resmi nikâhın yapıldığına dair EVLENME CÜZDANINI gösterdiğiniz zaman imam da, müftü de, papaz da, haham da dini nikâhınızı icra edecektir. Peki, il ve ilçe müftülerine nikâh kıyma yetkisinin verilmesinin amacı nedir!

Yoksa, gerçekte hedefte olan laiklik ilkesi mi!

“USTANIN G.TÜ BİLE USTA!”

Siirtli bir köylünün, dededen kalma bir kılıcı varmış. Kılıç, eğrildiği için kınına sokulamaz olmuş. Bir gün şehre gelişinde düzelttirmek için kılıcı da beraberinde getirmiş. Geçmiş yıllarda, Şehrimizde sanatları kılıç yapmak, onarmak olan esnaflar varmış. Bunlardan biri de, Hacı Ali adındaki kılıç ustasıymış.

Köylü, kılıç ustalarından Hacı Ali’nin dükkânına gitmiş ve dede yadigârı kılıcı göstererek düzeltip, düzeltemeyeceğini sormuş. Hacı Ali, kılıcı köylünün elinden aldığı gibi, eskiden koltuk yerine oturdukları döşeğin altına koyup, döşeğin üstüne oturmuş. Böylece, 5-10 dakika oturduktan sonra, üzerinden kalkmış ve kılıcı köylüye uzatmış. Köylü bakmış ki, eğri kılıç, dümdüz olmuş. Rahatlıkla kınına girmiş.

Bu duruma çok şaşıran köylü Kürtçe olarak:

-Babo! Kune usta ji ustaye (Babam, ustanın .ötü bile ustaymış!” diyerek hayretini dile getirmiş…

Yine geçmiş yıllarda, “Kune usta ji ustaye!” sözü, bir deyim olarak ve özellikle iyi ustaların kıymetlerini belirlemek açısından kullanılırmış…

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER