• Dolar Alış 7.8338TL
  • Dolar Satış 7.8025TL
  • Euro Alış 9.1583TL
  • Euro Satış 9.1217TL
Reklam
Reklam

KURTALAN-SİİRT-ŞIRNAK DEMİR YOLU HATTI!

Reklam
, 0 Yorum

AKP Siirt Milletvekili ve Cumhurbaşkanlığı Başdanışmanlarından Yasin Aktay, demiryolu hattının Kurtalan ilçesinden Siirt’e uzatılması için proje ihalesinin yapıldığını açıklamıştı. Bu açıklamadan 2 aya yakın süre geçti. Proje ihalesi yapıldı mı, yapılmadı mı, yapılmadıysa hangi tarihte yapılacak doğrusu çok merak ediyoruz.

Demiryolu hattının Kurtalan ilçesinden Siirt il merkezine uzatılması ile ilgili son çalışmaları değerlendirdiklerini aktaran Aktay açıklamasında şunları kaydetmişti:

“Geçen yıl ihale edilen etüt çalışmalarının tamamlandığını ifade eden genel müdürümüz, şimdi de demiryolu hattının proje ihalesini gerçekleştirdiklerini belirtti. Proje çalışmaları tamamlandığında demiryolu hattının yapımına başlanacaktır. Amacımız, bu demiryolu hattının Şırnak iline kadar uzatılması ve Siirt’i çıkmaz sokak olmaktan kurtarmaktır.”

Doğrusunu isterseniz, Kurtalan-Siirt-Şırnak hattı gerçekleşirse, hem Siirt için, hem bölgemiz, hem Türkiye için önemli bir hizmet ifa edilmiş olunacaktır. Bunun için ihalenin yapılmış olmasıyla ilgili müjdeli haberi de sabırsızlıkla bekliyoruz.

Bilindiği gibi, Devlet Demir Yollarının bölgemizdeki en uç noktası Kurtalan hattıdır. Tren, 1945’li yıllarda Kurtalan’a kadar gelmişken ve Şehrimize bu kadar yaklaşmışken,  Siirt’e gelmeyişi ile ilgili  anlatılan bir anekdot vardır. Güya, Kurtalan’a kadar uzanan demiryolu hattının Şehir merkezine getirilmesi için hiçbir talep ve girişim olmayınca “Madem istemiyorlar, biz de yapmayalım!” denilerek çekilip gidilmiş!

Tabii, bu anekdot gerçeği yansıtan bir anekdot değildir. 1945’li yıllarda kazma küreklerle tren hattını Kurtalan’a kadar getirebilen Türkiye Cumhuriyeti, elbette 30 kilometrelik Kurtalan-Siirt hattını da rahatlıkla yapabilirdi. Ancak, o yıllarda 2. Dünya Savaşının getirdiği ekonomik yıkımlar yüzünden birçok yatırıma ara verilmesi zorunluluğu doğduğu gerçeğini unutmamakta yarar vardır. Türkiye savaşa girmemişti ama ekonomik yönden büyük sıkıntılar yaşanmıştı. Bizce asıl etken de, ülke ekonomisinde düşülen darboğaz olmuştur.

Aslında, Devlet Demir Yolları hattının Bağdat’a kadar uzatılması çok öncelere dayanır. Bu projenin mimarının Osmanlı Padişahlarından Abdulhamid Han olduğu rivayet edilir. Hatta o yıllarda sadece Bağdat’a değil, tren hattının Mekke ve Medine’ye kadar uzatılması yolunda çalışmalar yapıldığı ifade edilmektedir.

Türkiye Cumhuriyeti madden en fakir ve teknik alanda en geri olduğu 1945’li yıllara kadar tamamen kazma küreklerle Devlet Demir Yolları hattını Kurtalan’a kadar getirebildi ama, 75 yıldan beri tek bir metre demiryolu döşeyemediyse, sonraki hükümetlerin acizlerinin eseridir.

Gazete olarak Devlet Devir Yolları hattının İlimiz Merkezinden geçecek şekilde Şırnak üzerinden komşu ülkelere uzatılması gerektiğini hep dile getirdik. Eski Valilerimizden Sayın Musa Çolak zamanında da Siirtlilerin tren özlemleri Ulaştırma Bakanlığına arz edilmiş ve Kurtalan hattının Siirt-Eruh-Şırnak üzerinden Habur sınır kapısına kadar uzatılacağına dair sözler verilmişti. Ama görüldüğü gibi, hala yapılan bir şey yok.

Devlet Demir Yolları ile ilgili taleplerin yeniden dillendirilmesi ve Kurtalan-Siirt-Şırnak hattının projesinin ihaleye çıkarılacağının söylenmesi elbette ki sevindiricidir. Dileriz ki projesi ihaleye çıkarıldığı söylenen Kurtalan-Siirt-Şırnak demiryolu hattı bu defa gerçekleşir ve yine hayal kırıklığına uğramayız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN