• Dolar Alış 7.9039TL
  • Dolar Satış 7.8723TL
  • Euro Alış 9.2835TL
  • Euro Satış 9.2465TL
Reklam
Reklam

NÜFUSUMUZUN 4’TE BİRİ

Reklam
, 0 Yorum

Türkiye İstatistik Kurumunun verilerine göre 2018 yılı sonu itibarıyla ülkemizde trafiğe kayıtlı araç sayısı 22 milyon 865 bin 921’e ulaşmış bulunuyor. Kayıtsız araçlar olduğu şeklindeki yaygın söylentileri bir kenara itsek bile açıklanan araç sayısı, nüfusumuzun 4’te birine tekabül etmektedir ve petrol ürünleri ihtiyacının çok büyük bölümünü başka ülkelerden ithal etmekte olan ülkemizin bu alandaki giderinin de hayli yüklü olduğu gerçeği ile karşı karşıyayız.

Araç sayısının böylesine fazla olması nedeni, geçmiş yıllarda demir yolu politikasının önemsenmemiş olmasıdır ve bu yüzden ülkemiz dünya geneli trafik kazalarında başı çeken ülke konumundadır. Elim kazalarda çok sayıda insanımız yaşamını yitirirken, ekonomik alandaki kaybımız da tahminlerin üstünde gerçekleşiyor.  Şayet demiryollarımız en ücra köşelere uzatılmış olsaydı,  trenler dışındaki kara vasıtalarıyla taşınan sebze ve meyve fiyatlarına binen yüksek nakliye ücreti de daha düşük düzeyde kalacaktı. Bilindiği gibi, sebze ve meyve fiyatlarındaki artışların bir nedeni “Nakliye gideri” diye ifade edilmektedir.

İthal etmekte olduğumuz ihtiyaç kalemlerinde en yüksek ödemeyi petrol ürünlerine yapmaktayız ve bu gerçeğe rağmen “Resmi araba saltanatının” asgari düzeyde kalmasına yönelik ciddi önlemler alınmazken, araç sahiplerinin kimileri  de  petrol ürünlerini keyfi olarak tüketiyorlar.

Demiryollarının önemsendiği belirtiliyor ise de söz konusu önemsemenin yetersiz düzeyde kaldığını vurgulamak isterim. Başka bir ifade ile yurdumuzun bazı yörelerinde hızlı trenlerin devreye sokulmuş olması demir ağlara arzulanan oranda önemin verildiği anlamına gelmiyor. Kalkınmış ülkelerde vatandaşların %90’ı demiryollarında seyahat ederken bizlerde aynı oran, demiryolu araçlarının dışındaki diğer kara vasıtaları ile  seyahatini gerçekleştirmektedir. Demiryollarına gereken önemin verilmediği, 60 yılı aşkın zamandır Kurtalan ilçemize kadar uzatılan demiryolunun bunca zamandır Siirt il merkezine ve Siirt il merkezinden uygun mütalaa edilecek yörelere uzatılmamış olmasından da bilinmektedir. Bu nedenle milletvekilimiz sayın Osman Ören’in Demiryolumuz için yaptığı açıklamayı sevinçle karşıladığımı belirtirken, demir ağlarımızın ülke geneli en ücra yörelere kadar uzatılması noktasında ilgililerin duyarlı olmalarını temenni ediyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN