• Dolar Alış 7.8338TL
  • Dolar Satış 7.8025TL
  • Euro Alış 9.1583TL
  • Euro Satış 9.1217TL
Reklam
Reklam

TRENİ KAÇIRMAK

Reklam
, 0 Yorum

Treni kaçırmanın; işleri zamanında yapmamak, geç kalmak, fırsatları kullanmamak anlamına gelen bir deyim olduğunun altını çizerken işaret edilen muasır medeniyet düzeyini yakalamada rötar yapmış olmamızın, bizleri birçok önemli konuda treni kaçırmamıza yol açtığı gerçeğiyle karşı karşıya bıraktığını vurgulamak isterim iki önemli konuyu örnek vererekten…

Milyonlarca işsiz yurttaşımız gücünün atıl durumda bulunması ülkemizin en önemli sorunlarından biridir ve işsizlerin istihdam edilip ekonomiye katkı sağlanması hedeflenerek çok sayıda tesislere vücut buldurulmuştu yıllar önce… Açılan tüm tesisler ilk yıllarında kazanıyordu ve üretime yönelik benzer tesisler yapılsaydı, işsizlik oranı asgari düzeyde kalacaktı günümüzde… Ne var ki güzelim tesisler, istihdam sağlamanın en kolay yolu olarak  10 kişi yerine 100 kişi çalıştırmayı benimseyen zihniyet yüzünden devletimizin sırtında kambura dönüştü ve yok denen fiyatlarla çıkarıldılar elden… Tesislerin siyasi arpalıklar haline geldiği süreçte bazı işsiz yurttaşlarımız, başka ülkelerin işçi taleplerinde değerlendirildiler ve o ülkeler kalkınmış ülkeler safındalar şimdi… Şayet, ekonomiye kazandıran tesisler hamlesi sürdürülseydi, ülkemiz de kalkınmakta olan ülkeler safında değil, kalkınmış ülkeler safındaki yerini alacaktı elbet… Daha önceki yazılarımda fırsat buldukça belirttiğim gibi; elden çıkarılan tesislerin aynısına vücut buldurmak istenirse, satıldıkları fiyatın 15 katını harcama durumunda kalınacaktır mutlaka.. Yani, daha çok üretme fırsatı kullanılmamıştır maalesef…

Ülkeler için büyük önem taşıyan ulaşım sektöründe ise, gerekeni yapmada geç kalmamızın ekonomiye verdiği zarardan söz etmek isterim kısaca… Söz konusu sektörün en önemli öğelerinden biri demiryoludur ve Cumhuriyetimizin ilk döneminde demir ağları yaygınlaştırmaya yönelik çalışmalar ve planlamalar yapıldı ise de özellikle 1950’li  yıllardan sonra özellikle Marshall sürecinde müttefik ve stratejik ortak diye ifade edilen ABD’nin tavsiyeleri doğrultusunda taşımacılık hizmetinin demiryolu dışındaki diğer karayolları araçlarında yapılmasına ağırlık verilmiş ve bu tavsiyeye itaat edildiğinden, karayollarımız üzerine yığıldı yolcu ve yük taşımacılığı… Elim trafik kazalarının en çok yaşandığı ülkelerden biriyiz ve bunun nedeni; mevcut karayollarımızın sayıları hızla artmakta olan araçları göğüsleme kapasitesini yitirmiş olmalarıdır kesinlikle… Demiryolları taşımacılığı, trafik kazalarında ölümler yaşanmasına son vermek yanı sıra yük taşımacılığında  0 zararı hedefliyor ve daha rantabldı ekonomik açıdan da… Karayollarımıza ağırlık verilmesi için maddi yardımda bulunan ABD,  büyük kazançlar sağlamıştı bize sattığı araçlardan…

Son zamanlarda yurdumuzun bazı yörelerinde hızlı trenler devreye sokuluyorsa da, demiryolu ağımızın yaygınlaşması beklentisinde bir ölçü olamayacağını söylemek yanlış olmaz kanımca… Demiryolunu en ücra yörelere ulaştırmadığımız taktirde mevcut karayollarımız daha da artacak olan araç sayısını göğüslemekten tam anlamı ile uzaklaşacak, bu nedenle de elim trafik kazaları önlenemeyeceği gibi ulaşım alanındaki giderlerimiz çok büyük boyutlara ulaşacaktır aynı zamanda… 60 yılı aşkın zamandır Kurtalan ilçemizdeki treni kaçırmış biri olarak ulaşım ve işsizlik konularına ağırlık vermelerini temenni ediyorum ülke yönetiminde söz sahibi olanların…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN