• Dolar Alış 7.9641TL
  • Dolar Satış 7.9324TL
  • Euro Alış 9.4252TL
  • Euro Satış 9.3876TL
Reklam
Reklam

YAYGINLAŞAN FIRSATÇILIK

Reklam
, 0 Yorum

Fırsatçılık; her alanda ahlak kurallarını bir kenara iterek çıkarı amaçlayan bir tutumdur ve ülkemizde bu tutumun yaygınlaşmakta olduğu gözlemleniyor. Son zamanlarda inşaat sektöründeki durgunluğu gidermek amacı ile banka konut kredilerinde sağlanan önemli düşüşün ihtiyaç sahiplerini sevindirmesi beklenirken, konut fiyatlarının bir müddet öncesine göre küçümsenmeyecek oranda zamlanması, konut edinmek isteyen vatandaşların duymaları gereken sevinci üzüntüye dönüştürmüş bulunuyor ve dile getirilen bu tepki, kredi kullandıran bankaların da dikkatini çekiyor. Anlaşılacağı gibi, kullandırılan kredide sağlanan düşüş, konut satıcılarını fırsatçılığa yöneltmiştir ve bu gerçek biliniyor olmakla birlikte fırsatçılığı önleyecek önlemlerin yaşama geçirilmediğinden yakınılmaktadır. Hem, bu fırsatçılık sadece konut kredilerinde değildir. İkinci el arabalara da talep artınca aynı şekilde fırsat kullanıldığı söyleniyor.

Tarladaki ürünlerin pazara ulaştıklarında aşırı fiyatla satılmalarının en önemli nedenlerinden biri yine fırsatçılıktır ama tüketicilerin fırsatçılık konusunda uğradıkları mağduriyeti asgari düzeyde bırakacak caydırıcı, yani olumlu sonuç verecek önlemler alınmış değildir. Sebze ve meyvenin mevsimi olduğu halde fiyatlarında gereğince bir düşüş yaşanmıyor. Satıcılar, tarladan çok ucuza alınan sebze ve meyve fiyatlarındaki artışın özellikle nakliye fiyatlarından kaynaklandığını iddia ediyorlar ama, bu iddiaları gerçek dışıdır. Zaman/zaman ilgililer de fırsatçılıktan söz etmelerine rağmen değişen bir şey olmamakta ve imam bildiğini okur sözü misali, yine fırsatçılığı kullanıyorlar.

Tüketicileri korumakla yükümlü olanlar, fırsatçılık konusunda tüketicinin ne yapması gerektiğini yeterince anlatmıyorlar, kendilerini bilgilendirmiyorlar sanırım. Fırsatçılığı asgari düzeyde bırakacak daha caydırıcı mevzuatlara gerek olduğu görüşünü paylaşan tüketiciler; “Sayın ilgililer fiyat artışlarında fırsatçılık olduğundan dem vuruyorlar, ancak; sözünü ettikleri fırsatçılığın asgari düzeyde kalması için gerekeni yapmadıklarından, değişen bir şey olmuyor…” demektedirler.  Bu yakınmalarda haklılık payı oldukça yüksektir ve bu nedenle ilgililerin konuyu gözden geçirerek olumlu sonuç almayı hedefleyen önlemler almaları gerekmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN