Ülkelere Göre Hukukun Üstünlüğü Endeksinde Türkiye zaten sınıfta kalmıştır. Uluslararası Demokrasi ve Seçim Yardımı Enstitüsü’nün (International IDEA) 2023 Demokrasinin Küresel Durumu raporuna göre Türkiye 173 ülke içinde hukukun üstünlüğü alanında 148. sırada yer almaktadır.
Hukukun üstünlüğünün en gelişmiş olduğu beş ülke sırasıyla Danimarka, Norveç, Finlandiya, İsveç ve Hollanda olurken, en dipte kalan ülkeler ise Etiyopya, Mozambik, Honduras, Kongo ve İran…
Adlarına (GAVUR) dediğimiz ülkelere bakın. Adalet nasıl-tıkır tıkır işliyor. Maalesef, her ne hikmetse adaletin en düşük seviyede olduğu ülkelerin başında adları (Müslüman) olan ülkeler gelmektedir.
Anımsatalım, Türkiye’yi 148. sırada gösteren endeks, geçmişe ait bir endeks. Bugün için bir endeks yapılırsa, 173 ülke içinde 148. sırada değil, belki 160. sırada bile yer alamayacaktır.
Bir ülke düşünün ki en yüksek iki yargı organı durumunda olan ANAYASA ve YARGITAY bile birbirlerini adaletsizlikle suçlamaktadırlar. Biz, bu iki yüksek mahkemeden hangisinin haklı olduğuna bakmıyoruz. Adaletin bu iki yüksek mahkemesinden hangisi haklı olursa olsun, diğeri çok ağır bir haksızlığı irtikap ediyor demektir. Bundan daha derin bir adalet krizi yaşanabilir mi! Adaletin en yüksek mahkemelerinin birbirlerine güvenmedikleri bu ülkede, biz vatandaşlar olarak adalete nasıl güvenelim. ADALETİN TEMSİLCİLERİ ADALETE GÜVENMİYORLARSA, ADALETİN ÜSTÜNLÜĞÜNDEN BAHSEDİLEBİLİR, BU ÜLKEDE ADALET VARDIR DENİLEBİLİR Mİ!
Kendilerini Hazret-i ÖMER’E benzetenlere anımsatalım. Halife olduğu dönemde bir Yahudi ile Hazret-i Ömer arasında gerçekleşen anekdottan haberleri var mı!
Hz. Ömer, cami yaptırmak için bir Yahudi’nin arsasını zorla kamulaştıran, yakın dostu Şam Valisi Sad b. Ebi Vakkas’a Yahudi’nin şikayeti üzerine adaleti tek cümlelik mesajla anlatır. “Ben Nuşirevan’dan daha adilim” bu tek kelime Vali’yi sarsar. Bunun neden böyle olduğu Nuşirevan’ın adaletiyle ilgili anekdotta nakledilmektedir. İslamiyet’ten önce dostu Sad. B. Ebi Vakkas ile İran’a giden Hazret-i Ömer karşılaştığı bir haksızlık üzerine Nuşirevan’ın huzuruna çıkarak şikayette bulunur. Ömer’in şikayetini haklı bulan Nuşirevan, haksızlığın failleri olan kendi öz oğlu ile başvezirini astırmıştır.
İşte, Ömerlik taslayanlara verilecek cevap budur. Adaletin terazisinden elinizi çekin. Gün gelir, size de lazım olur…
TAŞLAMA
İKİ YÜKSEK MAHKEME
BİRBİRİNE DÜŞMÜŞTÜR
TÜKİYE’DE ADALET
TÜKENMİŞTİR, BİTMİŞTİR
ADALETİN KENDİSİ
ADALETE GÜVENMEZ
BU DURUMDA (VATANDAŞ
GÜVENSİN) İSTENEMEZ
KAF DAĞININ ARDINA
ÇEKİLMİŞTİR ADALET
ADALETİ İKAME
İMKANSIZ OLMUŞ GAYET
ADALET TERAZİSİ
GAYET HASSAS OLMALI
BİR MİSKAL AĞIRLIĞI
BİLE ŞAŞIRMAMALI
ADALET BASKÜLÜNDEN
ELİNİZİ ÇEKİNİZ
GÜN GELİR LAZIM OLUR
SİZLERE DE BİLİNİZ
EY ÖMERLİK TASLAYAN
ÖMER NERDE, SEN KİMSİN
ADALET-İ ÖMER’DE
MİSKAL BİLE DEĞİLSİN
ADALET İÇİN (MÜLKÜN
TEMELİDİR) DENİLMİŞ
ADALET YOKSA MÜLKLE,
DİN DE BERABER GİTMİŞ
GAVUR BİLE ADALET
SAHİBİ OLABİLİR
ADALETLİ OLMAYAN
KESİN BİLİN DİNSİZDİR
DİN İMAN DER MANGALDA
KÜL BIRAKMAZ VELAKİN
ADALETE GELİNCE
SINIFTA KALIR BİLİN