Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Yusuf Salih ARITÜRK
Yusuf Salih ARITÜRK

BU HALİYLE YETERSİZ OLUR!..

3600 ek gösterge denilen, devlet memurlarına ek gösterge artışı düzenlemesinin yalnızca belli meslek grupları için öngörülmesi ve dar bir kapsamda ele alınması var olan sorunları çözemez.. Ek gösterge konusu bütün memurların uzun yıllardır süren bir beklentisidir ve bunun için sadece belli meslek grupları için değil de bütün memurlar için ele alınarak kapsamlı bir çalışma yapılması gerekir.

Kamu görevlilerinin emeklilik sorunlarının başında ek gösterge uygulamasının eksikliğinden kaynaklı sorunlar geliyor.. Yapılacak olan düzenlemenin anılan meslek gruplarının yanında, içinde mesleğe yarışma sınavı ile başlayan ve yeterliliğe tabi olan 4 yıllık lisans mezunu kariyer uzmanlarının, görevde yükselme sınavına göre müdür, müdür yardımcısı ile şef, VHKİ, bilgisayar işletmeni, zabıt katibi, mübaşir,  tahsildar, icra memuru gibi unvanlardaki 4 yıllık lisans mezunları da unutulmamalıdır.

Gelinen noktada yapılması öngörülen düzenlemelerde dört meslek grubunda bulunan kamu görevlilerinin lisans ve önlisans mezunlarının ek göstergelerinin 3600’e yükseltileceği, diğer kamu görevlilerinin ise bu haktan mahrum bırakılacağına dair yönelik dedikodular ayyuka çıktı ve böyle bir durumda 4 yıllık üniversite mezunu olsalar bile, çalışanlar 2800, müdürler 3000 ek göstergede kalırken, adı geçen 4 meslek grubunda yer alan önlisans mezunları dahil, çalışanların ek gösterge rakamlarının 3600’e yükseltilmesi öngörülüyor demektir ki böyle bir uygulama da adalet ve hakkaniyetle bağdaşmaz.

Genel İdari Hizmetler sınıfının ek gösterge rakamının 600 puan artırılması beklentileri karşılamaktan uzaktır.. Bu çalışmanın bütün unvanlar ve öğrenim durumları dikkate alınarak gözden geçirilmesi gerekir.

Ek gösterge artışı ile birlikte, kamu görevlilerinin emekli maaşı ve emekli ikramiyesi hesaplamasında en önemli unsurların başında ek gösterge rakamlarına endeksli olarak belirlenen özel hizmet tazminatı yansıtma oranı gelir.. Ek göstergeye bağlı özel hizmet tazminatı yansıtma oranları arasındaki fark, üst gruplarda 20 ile 40 puan arasında değişmekteyken, ek göstergesi 3600’ün altında kalan kamu görevlilerinin diğer gruplarla arasında 60 ile 90 puanlık bir fark bulunuyor ve bundan dolayı tüm memurlar, emekli maaşı düşmesin diye 3600 ek gösterge talep ediyorlar.. Bu bakımdan ek gösterge sorununun çözümü tek başına ek gösterge düzenlemesiyle mümkün değildir.

Ek gösterge uygulamasına ek olarak tazminat yansıtma oranlarının da talep edilen oranlarda düzenlenmesi ve kamu çalışanlarının emekli maaşlarının yükseltilmesi gerekmektedir.. Aksi halde sadece belli meslek grupları ve yalnızca 3600 ek göstergeye endeksli bir düzenleme, ek gösterge konusunu memurların gündeminden çıkarmaz ve yeni tartışmaları da beraberinde getirir.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER