Anayasa Mahkemesi 12 Şubat 2020 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan kararıyla 7416 sayılı Yap-İşlet-Devret modeline ilişkin yasaya eklenen ‘Kanal İstanbul ve benzeri suyolu projeleri’ ibaresinin iptal edilmesi istemiyle CHP tarafından yapılan başvuruyu oybirliğiyle reddetmiş bulunuyor.
AYM, aynı kararla, ilgili yasaya eklenen ibarenin yürürlüğünün durdurulması isteminin de oybirliğiyle reddine karar verdi. Böylece, Kanal İstanbul’un yapılmasının önünde hukuki bir engel kalmadı. Bu arada, muhalefetin (İSTANBUL İÇİN FELAKET OLUR) diyerek karşı çıktığı Kanal İstanbul’un güzergahındaki arazilerin el değiştirdiği, kanalın yapılacağından ve güzergahından haberdar olan birilerinin, arazileri ucuz fiyatlarla kapattıkları ortaya çıktı.
Dört Arap girişimci Kanal İstanbul güzergahında 300 dönüm arazi almış. Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın da “yabancıya gitmesin” diyerek Kanal İstanbul’un yapılması planlanan güzergahta arsa aldığı ortaya çıktı.
Katar emirinin şirketi Kanal İstanbul güzergahında 44 dönüm arazi almış.
‘Kanal İstanbulda rant tartışmaları sürerken tapu sorgulamaya kısıtlama getirilmiş bulunuluyor. Jeoloji mühendisleri, Kanal İstanbul’un çürük bir zemin üzerinde olacağını, deprem tehlikesini tetikleyeceğini dillendirmekte.
“Rant uğruna şehri bitirecek felaket projesi” diyerek Kanal İstanbul’a karşı olan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, ÇED onayı sonrası, iki bakanlıkla protokolü iptal etmiş bulunmakta.
Bütün bunların yanında kanalın yapılması durumunda bir de MONTRÖ anlaşmasının delineceği konusu tartışılıyor. Kanal İstanbul gerçekleşirse, ABD savaş gemileri giremedikleri tek deniz olan Karadeniz’e çıkabilecekler.
Kimilerine göre 15 milyar dolara, kimilerine göre 300 milyar TL’ye mal olacağı söylenen, İstanbul’da deprem riskini tetikleyeceği öne sürülen, ABD savaş gemilerinin Karadeniz’e çıkmalarına yol açabileceği iddia edilen Kanal İstanbul konusunda Anayasa Mahkemesinin dolaylı kararı bir hayli tartışmalara yol açacak gibi!
Anlaşılan, bu hamur, daha çok su kaldıracak!
Fatih ARITÜRK
YORUMLAR