DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Emin Ekmen, ‘24 Kasım Öğretmenler Günü’ dolayısıyla yaptığı açıklamada, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın seçim öncesi ‘mülakatları kaldıracağız’ çağrısını hatırlattı.
Tüm öğretmenlerin 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü kutlayan Ekmen, mülakat sisteminin kaldırılmasının gerektiğini vurguladı. Eğitimde hedefin iyi insan yetiştirmek olduğunu dile getiren Ekmen, “Eğitime yapılacak en iyi yatırım, iyi öğretmen yetiştirmekle olur. Zira öğretmenler, nitelik ve yeterlilik sorunu yaşarsa, toplum gelişim sorunu yaşar. Ülkelerin eğitimdeki başarısı, öğretmen kadrosunun kalitesi kadardır” dedi.
DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Mersin MilletvekiliMehmet Emin Ekmen, 24 Kasım Öğretmenler Günü’nün dolayısıyla bir yazılı açıklama yaptı. Tüm öğretmenlerin 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü kutlayan Ekmen, mülakat sisteminin kaldırılması gerektiğine vurgu yaparak,öğretmenlik mesleğinin yenilikçilik, değişimcilik, bütünleştiricilik ve gelişimcilik temelleri üzerinde yapılandırılması gerektiğine dikkat çekti.
“Eğitimde hedef iyi insan yetiştirmektir”
Ekmen, mülakat sisteminin kaldırılması gerektiğini vurguladı. Ekmen, “Günümüzde toplumların en büyük zenginlik kaynağı insan kaynağıysa; eğitim de insan kaynağını kaliteli, nitelikli ve verimli hale getiren, kişilerin yaratıcı gücünü keşfetmesine yardımcı olan, yaşamla ilişki kurduran, hayat boyu devam ederken hayatın her alanına vaziyet eden faaliyet alanıdır. Eğitim, insanoğluna mutlu ve kaliteli bir hayatı, ekonomik refahı, fırsat eşitliğiyle adaleti, birey olma bilincini gerçekleştirmeyi sağlayan sonuçtur. Eğitimde hedef, iyi insan yetiştirmektir. Eğitime yapılacak en iyi yatırım, iyi öğretmen yetiştirmekle olur. Zira öğretmenler, nitelik ve yeterlilik sorunu yaşarsa, toplumlar gelişim sorunu yaşar. Bu gerçeği, çocuklarıyla okul deneyimi yaşayan başta anne babalar olmak üzere, bütün sosyal paydaşlarla birlikte devlet te bilmektedir… Kısaca, ülkelerin eğitimdeki başarısı, öğretmen kadrosunun kalitesi kadardır” açıklamasında bulundu.
Öğretmenler katmerli olarak mağdur edildi
Türkiye’deki eğitim politikalarını eleştiren Ekmen, “Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’den Sayın Cumhurbaşkanı’nın sözünü yere düşürmemesini talep ediyoruz. Nasıl ki ‘Nas Politikası’ndan faiz politikasına dönüldü, bugün Mehmet Şimşek doğru bildiğini yapıyor; Cumhurbaşkanı Erdoğan verdiği mülakat sözünü hatırlasın. Sayın Yusuf Tekin de doğru olanı yapsın. Son sınavda yeterli puan aldığı halde mülakatta sırası değiştirilen kişiler, katmerli olarak mağdur edildi” değerlendirmesinde bulundu.
EKMEN’DEN YAPILANDIRMA ÇAĞRISI
Ekmen, ayrıca öğretmenlik mesleğinin yenilikçilik/değişimcilik, bütünleştiricilik ve gelişimcilik temelleri üzerinde yapılandırılması gerektiğine dikkat çekti.
Ekmen, önerilerini madde madde açıkladı;
1-Öğretmen yetiştiren “eğitim fakülteleri tez elden ya yeniden yapılandırılmalı, ya da bu fakülteler YÖK’ün tahakkümünden kurtarılmalıdır. Öğretmen yetiştiren yüksek öğretim kurumları Milli Eğitim Bakanlığıyla yeniden ilişkilendirilmelidir.
2-Öğretmenlerin “pedagojik formasyon” almalarını ve öğretmenlerin yeniliklere adapte olacak, meslek içinde ve dışında yetişmelerini sağlayacak eğitim faaliyetlerini düzenleyecek “Milli Eğitim Akademisi’’ işlevsel hale gelmelidir.
3-Öğretmenlerin eğitimi, eğitimde ileri ülkelerde olduğu gibi, uzman olmalarının yolunu açan “Tezli Yüksek Lisans” düzeyine çıkarılmalıdır.
4-Pedagojik formasyonu olmayan öğretmenler, bu eğitimi almak isterlerse, önce kendi alanlarında “tezli yüksek lisans” yapmalıdırlar. Böylece Fen ve Edebiyat Fakülteleri atıl durumdan kurtulacaklardır.
5-Bakanlık bir teşvik programı hazırlayarak, öğretmenlere iki seçenek sunmalıdır: a-Meslekte mevcut öğretmenlere kendi branşlarında “tezsiz yüksek lisansı” zorunlu hale getirilmeli. b-Öğretmen kendi isteğiyle “tezli yüksek lisans” yaparsa, ayrıca özlük haklarında bir iyileştime yapılacağı mevzuata konulmalıdır.
6-Bugüne kadar hep konuşulmuş, ancak yeni hayata geçirilmiş “öğretmenlik meslek kanunu” öğretmenlerin itibarını, sosyal ve mali statüsünü iyileştirecek şekilde uygulanmalıdır.
7- İdareciliği tercih eden öğretmenler ile mesleğe devam eden öğretmenler arasındaki, idareciler aleyhine olan maaş ve özlük hakları iyileştirmelidir.
8- Halk eğitim Merkezi’ndeki usta öğreticilerin de öğretmen olduğu gerçeğinden hareketle bu yıl tasarruf tedbirinden kaynaklanan mağduriyetlerine son verilmelidir. Tedrici olarak kadroya geçişleri sağlanmalıdır.
9- ücretli öğretmenlik uygulamasını eğitim kalitesini arttırmak için sayıca azaltmak gerekirken kamunun öğretmen ihtiyacı bir an önce tamamlanmalıdır.
10- Okullardaki temizlikçi ve güvenlikçi ihtiyacının karşılanmasının öğretmenlerinin gerçekten işlerine yoğunlaşması için önemli bir araç olduğu unutulmamalıdır.
11- türlü türlü bağımlılığın yaygınlaştığı bir dönemde okullardaki psikolog, sosyolog ve rehber öğretmenlerin eksiksiz bir şekilde tamamlanması hem çocuklerimizi zararlı alışkanlıklardan koruyacak hem de eğitim kalitesini artıracaktır.