“Mersin, sıra dışı ve özel bir şehir.”
Ekmen, Mersin’in dinler, kültürler ve arkeoloji açısından bir inanç, kültür ve tarih şehri olduğunu belirterek, şehrin 321 kilometrelik sahiliyle Türkiye’nin en uzun sahiline sahip olduğunu ifade etti. Yaylalarının el değmemiş doğası ve eşsiz Yörük kültürüyle önemli bir turizm potansiyeli taşıdığını söyleyen Ekmen, Mersin mutfağı ve adrenalin sporlarıyla da dikkat çektiğini belirtti. Ancak, bu güzelliklere rağmen Mersin’in turizm potansiyelinin %5 ya da %10’undan fazlasını kullanamadığını dile getirdi.
“Akdeniz Sahil Yolu ve Çeşmeli-Taşucu Otoyolu projeleri tamamlanmalıdır.”
Ekmen, ulusal karayolu ağının önemli akslarından biri olan Akdeniz Sahil Yolu’nun tamamlanmamasının büyük bir sorun olduğunu ve önemli bedeli Mersin’in ödediğini belirtti. 2007 yılında bitirileceği vaad edilen bu yolun hala tamamlanmadığını ve mevcut haliyle bir çile yoluna dönüştüğünü söyledi. Ekmen, “Mersin’in önemli ilçeleri Erdemli, Silifke, Gülnar, Mut ve Anamur da bu ihmalin sıkıntısını yaşamaktadır.” dedi. Aynı güzergahta bulunan Çeşmeli-Taşucu Otoyolu projesinde ise birçok kez iptal edilen ihalenin ardından bu yıl yol inşaatına başlanmasına rağmen, yüklenici firmanın kamuoyuna sağlıklı bilgilendirme yapmadığını ifade etti.
“Mersin Ana Konteyner Limanı projesi hayata geçirilmelidir.”
Bir diğer önemli konunun Mersin Ana Konteyner Limanı olduğunu belirten Ekmen, limanın yalnızca Mersin’in değil, Türkiye’nin lojistik kapasitesini artıracak stratejik bir proje olduğunu vurguladı. 2013 yılında ihalesi yapılacağı vaad edilen bu limanın ÇED raporunun süresinin dolduğunu ve yılların ihmali sonrası bakanlığın bu yıl ÇED raporunu yenilemeye başladığını belirtti. Bu projenin Türkiye’yi Doğu Akdeniz’de lider yapacak ve dünyanın sayılı on limanından birine dönüştürecek bir proje olduğunu söyledi.
“Çukurova Havalimanı bir an önce açılmalıdır.”
2011 yılında temeli atılan Çukurova Havalimanı’nın, aradan geçen 13 yıla rağmen hala faaliyete geçemediğini belirten Ekmen, sayısız taahhüde rağmen havalimanının açılmadığını ifade etti. “En son geçtiğimiz yılın aralık ayında Sabiha Gökçen pistinin açılışında Sn. Cumhurbaşkanı bu yılın ocak ayını işaret etmişti. Temmuz ayındayız, hala havalimanı açılmadı; umut ediyoruz ki bu yıl açılır.” dedi.
“Mersin ihmal ediliyor.”
Ekmen, milletvekillerine seslenerek şunları söyledi: “Biz Mersin ihmal ediliyor, Mersin’e hakkı verilmiyor dediğimizde bazen itirazlar geliyor. Ancak isterseniz şu 15 yılda Mersin’de gündeme gelen, yapımına bir türlü başlanamayan, başlanırsa bitirilemeyen, bitirilse açılamayan projelere ve emsallerine hep birlikte bir bakalım.
Evet, Mersin Havalimanı bir türlü açılamadı ama aynı tarihte yapımına başlanan Rize Havalimanı, Ordu Giresun Havalimanı ve İstanbul Havalimanı açılalı yıllar oldu.
Denizler dolduruldu, dağ taş tepe dolduruldu. Ancak dümdüz ovada tarım arazisine yapılan bir havalimanı tamamlanamadı.
Mersin Ana Konteyner Limanı hayal oldu. Ama aynı tarihte projelendirilen Filyos ve Çandarlı limanları bitirildi. Mersin Ana Konteyner Limanı için ise şu anda yeniden ÇED projesi çalışılıyor. Akdeniz Sahil Yolu bir türlü bitirilemedi ama çok daha sonra yapımına başlanan 14.300 metrelik Ovit Tüneli ve 14.476 metrelik Zigana Tüneli faaliyete açılalı yıllar oldu.”
“Mersin’de otel tahsisleri yapılmış ama tek bir çivi bile çakılmamıştır.”
Ekmen, 2009 yılında Mersin’de beş şirkete otel tahsisi tanındığını belirtti. “Bu şirketlerin ismini ve sahiplerini hepiniz çok iyi tahmin edersiniz. Aradan 15 yıl geçti tek bir çivi çakılmadı. Kültür Bakanlığı da ne Turizm Gelişimi Ajansı’nda Mersin’e yönelik bir program yürüttü, ne Kültür Yolu Festivalleri’nde Mersin’e bir alan açtı, ne de Mersin’in turizm master planını güncelleyerek hayata geçirdi.” dedi.
“Mersin çiftçisi desteklenmelidir.”
Ekmen, Mersin çiftçisinin narenciye ürünlerine verilen düşük fiyatlar ve yüksek toplama ve nakliye bedelleri nedeniyle mağdur olduğunu belirtti. “Mersin çiftçisi bir lira fiyat biçilen ürününe 2 TL toplama bedeli, 3 TL da nakliye bedeli ödeyemediği için narenciye bahçede kalmıştır. Bunun sonucu Akdeniz sineği yeniden baş göstermiştir. Tüm çağrılarımıza rağmen bir satın alma gerçekleşmedi. Ama eğer aynı ürün pamuk olsa Çukobirlik, şeker pancarı olsa Pankobirlik, fındık veya hububat olsa TMO, çay olsa Çaykur tarafından satın alınacak ve çiftçi mağdur edilmeyecekti. Ama narenciye ve limonun sahibi yok. Mersin’in sahibi yok. Bu plansızlık ve desteksizliğin sonucunda ise tarlada 1 TL’ye kalan limon bugün marketlerde 70 TL’ye satılmaktadır.” dedi.
“Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı’nın projeleri desteklenmelidir.”
Ekmen, Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Sn. Vahap Seçer’in metro projesinin yıllarca Maliye Bakanı masasında beklediğini belirtti. “Öyle ki Sayın Nebati Mersin milletvekili adayı olduğunda dahi çağrılarımıza kulak tıkayarak o imzayı atmamıştı. Sayın Mehmet Şimşek’in göreve geldikten sonra attığı ilk imzalardan biri de Mersin metrosu finansman teminine dair imzadır. Ancak olan, Mersin’in ve Mersinli’nin yıllarına olmuştur.” dedi.
“Mersin’in deprem riski göz ardı edilmemelidir.”
Ekmen, Mersin’in deprem riskinin AFAD risk senaryolarında Adana Ceyhan merkezli 6.8 büyüklüğünde ve Yenice merkezli 7.0 büyüklüğünde bir deprem olarak kayda geçtiğini belirtti. Ancak AFAD tarafından yürütülen bir risk azaltma veya deprem sonrası depolama-kurtarma-tahliye planının olmadığını ifade etti.
Ekmen, Mersin’in sorunlarının çözülmesi için gerekli adımların atılmasının hem ilin hem de ülkenin kalkınmasına büyük katkı sağlayacağını vurguladı ve tüm milletvekillerini bu konulara duyarlılık göstermeye ve Mersin’in hak ettiği yatırımları alması için destek olmaya davet etti.