Küresel Gazeteciler Konseyi (KGK) toplantısı 55 ilin temsilcilerinin katılımıyla Niğde’de gerçekleştirdi.
KGK Başkanı Mehmet Ali Dim, her önüne gelenin haber sitesi açtığını ve gazeteciyim diyerek piyasaya çıktığı bir ortamda yaşadıklarını belirterek: “Bu da bizim için bir kaos ortamı yaratıyor. Gazetecilikte artışın bu şekilde kontrolsüz oluşu kaliteyi düşürüyor ve bizim mesleki anlamda itibar kaybımızı hızlandırıyor. Bir an önce bu dijital dönüşüme yol verecek olan yasanın çıkarılması için gayret içerisindeyiz” dedi.
Dim, kişisel verileri koruma kanununa dikkat çekerek, kişisel verileri koruma kanunu konusunda üyelerini uyararak; “Kişisel verileri koruma kanunu var ve bu kanun kulağa hoş geliyor. Benim de verilerim koruma altında, ben de güvencedeyim. Biz gazeteciler için tehlike var. Bir kişinin kişisel bilgilerini siz yayında paylaşırsanız çok ağır ceza veriyorlar. Kayseri’de bu konuyla ilgili bir ceza vermişler. Kayseri’de bir gazeteci arkadaşımız bu kanundan dolayı bir kişiye kanser dediği için 125 bin lira para cezasına mahkûm oldu. Bu noktada kişilerin kişisel bilgileri konusunda dikkatli olalım. Bizler zaten meslek etiğine uygun hareket ediyoruz” diye konuştu.
KGK’NIN GENEL KURUL SÜRECİNİ ANLATTI
Küresel Gazeteciler Konseyi’nin kuruluşundan sonraki 6 aylık süreçte genel kuralların tamamlanması gerektiğini anlatan Başkan Dim; “Konseyin bünyesinde 3 tane meclisimiz var; Birincisi yaygın medya meclisi, Ankara ve İstanbul’da görev yapan gazeteciler. İkincisi yerel medya meclisi ve dış medya meclisi, Türkiye’de görev yapan yabancı gazeteciler veya yabancı olmayıp da yabancı televizyonların, ajansların Türkiye’deki temsilcileridir. Bu meclislerden seçilen 30 asil 15 yedek olmak şartıyla 45’er kişi meclis üyesi sıfatını alıyor. Bunlar meclis üyesi seçildikten sonra ana yönetimini seçiyor ve ana yönetimde toplam 15 kişiden oluşuyor. Her meclisten 4’er kişi seçiliyor. Bu 4’er kişi de yönetimi oluşturuyor. Diğer 3 kişi de genel başkanın listesiyle beraber verdiği bir genel sekreter bir de mali sekreterden oluşuyor. Bunun yanı sıra her meclisin bir meclis başkanı ve o meclis başkanıyla birlikte 6 tane de yöneticisi oluyor. Yani bir başkanlık divanı oluşuyor. 7 tane meclis yönetimini oluşturduktan sonra 45 gün içerisinde de ana yönetimi seçeceğiz” şeklinde konuştu.
DİM, NİĞDE MARKALAŞMAK İSTİYORSA HİKAYESİ OLMAZI LAZIM
KÜRESEL Gazeteciler Konseyi (KGK) Genel Başkanı Mehmet Ali Dim ve 55 ilin temsilcileri Niğde Valiliği, Ahiler Kalkınma Ajansı ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi işbirliğiyle hazırlanan “Marka Kent Proje Raporu ve Logo Lansmanı” programına katıldı.
Programda bir konuşma yapan KGK Genel Başkanı Mehmet Ali Dim, Niğde’nin tanıtılması için Küresel Gazeteciler Konseyi olarak her türlü desteğe hazır olduklarını söyledi.
NİĞDE’NİN BİR HİKÂYESİ OLMASI LAZIM
Hedeflenen kitleyi Niğde’ye çekebilmek için bir hikâyeye ihtiyaç olduğunu anlatan Başkan Dim; “Niğde’yi tanıtmak için ben inanıyorum ki bizler gittiğimiz zaman gazetelerimizde, televizyonlarımızda, dergilerimizde sosyal medya hesaplarımızda bu katkıyı koyacağız. Küresel Gazeteciler Konseyi olarak Niğde’yi Türkiye ile Dünya ile paylaşacağız. Ben de bir turizm kentinin çocuğuyum. Markalaşmanın ne kadar önemli olduğunu bilen bir kişiyim. Öncelikle hedeflenen kitleyi buraya nasıl çağıracağınız önemlidir. Sosyal medya, medya iletişim kanalları var ve her alanda bunu kullanabilirsiniz. Ama bir hikâye olması lazım, hedef kitleyi buraya çekecek bir hikâyeniz olmalıdır. Bu hikâyeyi sanki eksik gibi gördüm. Niğde kadim ve 10 bin yıla dayanan tarihi bir şehir. Bu şehirde inanıyorum ki ne hikayeler vardır. Alanya’da biz Kleopatra hikâyesi ile bir plaj yarattık. Kleopatra’nın yüzdüğü plaja geliyor insanlar ve bu bir hikâyedir. Sizin de burada bir hikâyeniz olması lazım. Bence bunu tamamlamak gerekiyor ve bu hikâyeyi bulacağınıza inanıyorum” dedi.
Niğde Valisi Yılmaz Şimşek, Demirkazık Dağının Dünyada ve Türkiye’de en önemli dağcılık merkezlerinden biri olduğun belirterek, projeyle kentin bu avantajlarını fırsata dönüştürerek şehri markalaştırmayı, orta vadede de turizm ve kültür kenti olmayı hedeflediklerini söyledi. Şimşek, proje kapsamında; Niğde, Mersin, Adana, İzmir, İstanbul ve Ankara’da sekiz arama konferansı düzenlediklerine işaret ederek, şunları kaydetti; “Valilik önünde kurulan çadırda üç hafta süreyle yüz yüze anket uyguladık. Ayrıca internet ortamında anketler düzenleyerek daha geniş bir kitleye ulaşmaya çalıştık. Bu süreçte elde ettiğimiz sonuçları 20 Haziran 2019’da konunun uzmanlarından oluşan geniş katılımlı bir çalıştay da masaya yatırdık. Elde edilen bulguları bilimsel yöntemlerle analiz ederek sonuç raporunu hazırladık. Sonuç raporunu kitapçık haline getirerek tüm paydaşların ve bilgi kullanıcıların yararlanmasını amaçladık. Büyük bir titizlikle hazırlanan proje sonuç raporunun ve ortaya konulan yol haritasının Niğde’nin geleceği için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bundan sonra yapmamız gereken oluşturulan bu yol haritasının ivedilikle uygulamaya konmasıdır. Bu noktada yerel yönetime, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek örgütlerine, sivil toplum kuruluşlarına ve kent gönüllülerine önemli görevler düşüyor. İlin valisi olarak sözünü ettiğim tüm kesimlerin ve Niğdeli hemşerilerimin bu konuya duyarlı olacaklarına yürekten inanıyorum. Bundan sonraki süreçte de proje çıktılarının uygulanmasının takipçisi olacağımı özellikle belirtmek istiyorum dedi.”
Belediye Başkanı Emrah Özdemir ise projenin sonuç raporunun ortaya koyduğu sonuçların ve oluşturulan yol haritasının Niğde’nin geleceği için çok önemli olduğunu aktararak, Niğde’nin tarihi misyonuna uygun eğitim, kültür, bilim ve sanat şehri olabilmesi için projenin ortaya koyduğu yol haritasının uygulanması gerektiğine dikkat çekti.
AK Parti Niğde Milletvekili Yavuz Ergun da projenin Niğde’nin markalaşması yolunda birçok engeli aşarak kentin ufuk çizgisini belirleyeceğini dile getirdi.
AK Parti Niğde Milletvekili Selim Gültekin ise Niğde’nin marka kent yolunda güzel işlerin yapılacağı bir yolun başlangıcında olduklarını aktardı.
Projenin koordinatörü Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mutlu Başaran Öztürk de 22 ay süren projede kapsamında yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi.
Yaklaşık 22 ay süren proje çalışmaları kapsamında, kentin tanıtım videosu hazırlandı, markalaşması için yapılabilecek yol haritaları kitap haline getirildi. Şehrin logosunda da turkuaz renkte Niğde yazısı, üzerinde ihtişamı ve heybeti simgeleyen Torosların en yüksek zirvesi Demirkazık Dağı bulunuyor.