Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Ayhan MERGEN
Ayhan MERGEN

MARKA ŞEHİR OLMA ÇABALARI SİİRT VE NİĞDE KARŞILAŞTIRMASI (1)

Günümüz dünyasında ekonomik alanda var olabilmek için bir marka olmanız gerekiyor. İster ürünleriniz olsun, isterse tarihi ve doğal güzellikleriniz olsun bunları bir marka adı altında topladığınızda çok daha geniş kitlelere ulaşır ve çok daha fazla bir gelir elde edersiniz. Ürünleriniz veya zenginlikleriniz ne kadar çok olursa bunları bir hikaye içerisine monte edip markalaştırmanız gerekiyor. Marka olmayı başarmış ülkeler, kentler ve hatta ilçeler diğerlerine oranla ekonomik ve sosyal yönden çok daha güçlü bir konuma geldiler.

Ülkeler bazında buna gen güzel örnek sanırım neredeyse Konya kadar bir yüzölçümüne sahip olan Hollanda ile sevmesek de İsrail en güzel örnekleri teşkil ediyor. Her iki ülke tarım alanında bir marka haline gelmişlerdir. İsrail özellikle tohum üretimi alanında neredeyse rakipsiz bir konumda bulunmaktadır.

Ülkemizde de güneş ve deniz denildiği an akıllara Antalya geliyorsa, kayak denilince Bursa, Kayseri ve Erzurum geliyorsa bu o illerin bu alanlarda birer marka olduklarının göstergesidir.

Ülkemizde daha birçok ilin marka olma yolunda önemli çabaları görülüyor. Kimi bizim gibi belirli bir planı olmadan suya atılan bir şişenin akıntının etkisiyle bir araya bir buraya savrulması gibi değişik yönlere savrulan ve sonuçta bir başarı elde edilemeyen çalışmalar, bir de Niğde gibi valilik, belediye, üniversite, SKT’lar ve halkın katılımıyla bilimsel esaslara göre yapılan çalışmalar.

Küresel Gazeteciler Konseyi toplantısı nedeniyle Niğde de yapılan çalışmaları yakından gözlemleme imkanı buldum. Valilik ve belediyenin proje ofislerinin de desteğiyle Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi tarafından yürütülen bir proje kapsamında Niğde’nin nasıl bir marka kent olması gerektiği araştırılmış. Proje kapsamında Niğde ve İstanbul’da ikişer, Ankara, İzmir, Adana ve Mersin illerinde birer tane olmak üzere 8 adet arama konferansı düzenlenmiş. Bu konferanslarda hem kamu görevlileri ve STK yöneticilerinin hem de memleketine aidiyet duygusu yüksek olan Niğde’lilerin görüşleri alınmış. Bu konferanslar iki bölümde gerçekleştirilmiş. Birinci bölümde katılımcılara ucu açık sorulardan oluşan bin anket uygulanmış, ikinci bölümde ise sözlü olarak neler yapılabileceği masaya yatırılmış.

Ankette Niğde’nin hangi zenginlikleri ile ön plana çıkması ve Niğde insanının yapısı ile ilgili olarak ucu açık sorular yöneltilmiş ve cevapları alınmış.

Proje kapsamında ikinci bir çalışmada Niğde il merkezinin en kalabalık bir yerinde bulanan valilik önüne kurulan bir çadırda görevli personel aracılığıyla vatandaşların bu konudaki görüşleri alınmış ve anket uygulaması gerçekleştirilmiş.

Bu konuyu ele almaya yarın ki yazımızda ele almaya devam edeceğiz.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER