Softa takımı, (ilim) denilince sadece dini ilimleri, (âlim) denilince de sadece din ilmiyle mücehhez olanları tanımlarlar. Oysa bunun böyle olmadığı kesindir. Elbette, dini ilimlerle uğraşanlara hürmette kusur edilmemeli. Ancak, ilim sadece dini bilgilerin mecmuu olmadığı gibi âlimler de, sadece dini bilgilerle mücehhez kişiler değillerdir.
Peygamber Efendimiz Hazret-i MUHAMMED’İN (O’na al ve ashabına salat ve selam olsun) “Önce beden ilmi, sonra din ilmi” şeklinde tercüme edilebilecek bir hadis-i şerifleri vardır. Beden ilmi, sadece insan sağlığını ilgilendiren bir durum değildir. İnsanların varlıklarını en iyi şekilde sürdürebilmeleri için gereken her türlü bilgiyi kapsar. Tıp, hendese, biyoloji, sosyoloji, astronomi ve akıllara gelebilecek her türlü bilim dalı (BEDEN İLMİ) ile ilgilidir.
Milli Eğitim Bakanlığının, bütün bunları görmezden gelerek, okul müfredatlarını dini bilimlere ağırlık verir şekilde tanzim etmesi, hadis-i şerifin içeriğiyle çelişmektedir. Önceliğin BEDEN İLMİNE tahsis edilmesi gerekirken, bunu görmezden gelip, okul müfredatlarını DİN AĞIRLIKLI konulara hasrederseniz, olanlar zaten ortada.
Hiç ibret almıyorsak, günümüzde yaşanan HAMAS-İSRAİL SAVAŞINADAN İBRET ALALIM. Dünyada 2 milyar Müslüman var. 15 milyon Yahudi. Peki, nasıl oluyor da, 15 milyon Yahudi, 2 milyar Müslüman’ı zebun edebiliyor. Sebebi gayet açık. BEDEN İLİMLERİNDE aldıkları MESAFE SAYESİNDE.
İsmail Heniyye’nin şehit edilmesi durumunu düşünün. (Yahudi) diyerek küçümsediğimiz bu topluluk, teknikte öylesine ileri gitmişler ki, sözde her bakımdan korunan İran’ın Başkenti Tahran’da, bir misafirhanede ikamet eden Hamas’ın liderini NOKTA ATIŞIYLA ŞEHİT EDEBİLİYORLAR. İslam âlemi BEDEN İLMİNE gereken ağırlığı vermiş olsalardı, bu gibi durumlara karşı alternatif savunma sistemleri geliştirmiş olmayacaklar mıydı.
ABD’nin bilimde ulaştığı noktayı düşünün. Uzayda kurdukları sistemler sayesinde, dünyanın herhangi bir ülkesinde, bir Şehrinde, hatta o şehrinin yollarında, caddelerinde kaç insan, kaç araba, kaç bina, kaç okul, kaç hastane olduğunu tespit edebiliyorlar.
İşte, âlem-i İslamın geri kalışının esas sebebi budur. İlim denince, dini bilgileri, âlim denilince din adamlarını ön plâna çıkarıyoruz. Keşke, ön plana çıkardığımız sözde din adamları da gerçek anlamda İslam dinini bilselerdi. Bilseler, zaten onlar (DURUN) der, (ÖNCE BEDEN İLMİNE SARILIN, SONRA DİN İLMİNE) diyerek yöneticileri uyarırlardı…
İSLAM DİNİNDE İLMİN VE ÂLİMİN ÖNEMİ
“De ki: “Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?” Ayet-i kerime meali alisi.
*“Âlimler, peygamberlerin varisleridir.”
*“Yalnız şu iki kimseye gıpta edilir: Allah’ın kendisine ihsân ettiği malı hak yolunda harcayıp tüketen kimse ile Allah’ın kendisine verdiği ilimle yerli yerince hükmeden ve onu başkalarına da öğreten kimse.”
*“İnsanoğlu öldüğü zaman bütün amellerinin sevabı da sona erer. Şu üç şey bundan müstesnadır: Sadaka-i câriye, istifade edilen ilim, kendisine dua eden hayırlı evlat.”
*“Dünya ve onun içinde olan şeyler değersizdir. Sadece Allah’ı zikretmek ve O’na yaklaştıran şeylerle, ilim öğreten âlim ve öğrenmek isteyen öğrenci bundan Müstesnadır.”
*“Sadakanın en faziletlisi, bir Müslümanın ilim öğrenmesi, sonra da o ilmi Müslüman kardeşine öğretmesidir.”
TAŞLAMA
13 AĞUSTOS GÜNÜ
(DÜNYA SOLAKLAR GÜNÜ)
KALAN ÜÇYÜZALTMIŞDÖRT
DÜNYA SALAKLAR GÜNÜ
DÜNYADAKİ SALAKLAR,
KAT-AKAT FAZLA AKİLDEN
İŞTE DÜNYANIN HALİ
KÖTÜ İSE BU YÜZDEN
ÜLKELERİ YÖNETEN
SALAKLARDIR GENELDE
SALAKLARI SEÇENLER
SALAKLARDIR ELBETTE
DÜNYA NE DE GÜZELDİ
BU SAVAŞLAR OLMAZSA
IRK, RENK, DİL VE DE DİN
AYRIMI YAPILMAZSA
YORUMLAR