REKLAM ALANI

(160x600px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.
REKLAM ALANI

(160x600px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.

Siirt Gazetesi

RAMAZAN AYINDA NASIL BESLENELİM?

REKLAM ALANI

(728x90px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.
RAMAZAN AYINDA NASIL BESLENELİM?
6-Ayhan MERGEN( kanal56@hotmail.comm )
14 views
19 Mayıs 2018 - 12:56
REKLAM ALANI

(300x250px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.

Siirt İl Sağlık Müdürlüğü diyetisyenleri  Fatma Gökçe ve Nevzat Ertaş,  idrak ettiğimiz  Ramazan ayında beslenme konusunda dikkat edeceğimiz hususlar konusunda uyarılarda bulundular. Kanal 56 TV’de canlı olarak yayınlanan  ve Gazetemiz yazarı Ayhan Mergen’in sunduğu sohbet özel programına katılan  diyetisyenler Gökçe ve  Ertaş, oruç tutanlara tarçın tüketmelerini tavsiye ettiler.

Açlık süresinin çok uzun olduğuna değinen diyetisyenler, kan şekerinde dalgalanmaların olmaması için mutlaka sahura kalkılmasını ve protein açısından zengin süt, yoğurt ve yumurta  ile lif açısından zengin tam tahıllı gıdaların tüketilmesini önerdiler.

Tarçın’ın tok tutma özelliğinin yanı sıra  kan şekerini dengeleyici özelliği bulunduğuna değinen diyetisyenler  Gökçe ve Ertaş; “Proteinden zengin sütümüzün içine 1 çay kaşığı  tarçın atarak içelim.Ya da bir kase yoğurdun içine istediğimiz bir meyveyi karıştırıp üzerine  bir çay kaşığı  tarçın atarak tüketelim. Açık çayların içine de bir çay kaşığı tarçın atarak içebiliriz. Bunun dışında orucumuzu açarken magnezyum ve çinko açısından zengin bir gıda olan hurmayı tercih edelim. Sonrasında suyumuzu içerek yoğurt ve salatamızı yavaş-yavaş yiyoruz. 10-15 dakika kadar ara verdikten sonra ana yemeğe geçiyoruz. İftar ve sahur arasında bir ara öğün yapmamız gerekiyor. Şerbetli gıdalardan uzak durarak  sütlü tatlılar 2-3 ceviz veya meyve ya da süt, yoğurt tercih edilebilir. Etli sulu yemeklerin sulu kısmı yüksek oranda yağ içerir.Bu nedenle özellikle kolestrolün yükselmemesi açısından  etli yemeklerin sulu kısmı tüketilmemelidir” dediler.

Ramazanda tüketilen süt ve süt ürünlerinin tam yağlı olmasını isteyen Gökçe ve Ertaş şunları söylediler; “Süt ve süt ürünlerindeki yağ bağırsak bakterilerini besler. Bu da özellikle Ramazan ayında sıkça karşılaştığımız kabızlık sorununa çözüm olur. Bu nedenle diyet ürünlerini kullananların Ramazan ayında süt ve süt ürünlerinden vazgeçmeleri gerekiyor.”

Özellikle sahurdan sonra en az 40-45 dakika sonra yatılmasını öneren Gökçe ve Ertaş, mide rahatsızlığı olanların yemek esnasında kemerlerini gevşetmelerinde yarar bulunduğunu belirttiler.  Diyetisyenler Gökçe ve Ertaş, ibadet olmasının yanı sıra Ramazan ayında kılınan teravih namazlarının egzersiz olarak büyük yararının bulunduğunu da sözlerine eklediler.

REKLAM ALANI

(728x90px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.