Ancak okul açılır açılmaz Milli Eğitim Bakanlığı Taşımalı Eğitim Yönetmeliğinin 7. Maddesine [ b) Derslik, atölye ve laboratuvar sayısı ile fiziki kapasitenin yerleşim yerindeki öğrenciler ile taşıma kapsamına alınan öğrenci sayısının eğitimine yeterli olması, c) Öğretmen ve ders araç-gerecinin yeterli olması, ç) Öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler ile kitaplık ve kütüphanelerden yararlanabilmeleri için uygun ortamların bulunması şartları aranır.] aykırı olmasına rağmen taşıma merkezi yapıldı. 2 km ötesinde bulunan taşıma merkezi Dadaşlar İlk ve Ortaokulu’ndaki öğrenciler taşıma merkezi olmaya uygun olmayan Necip Fazıl Kısakürek İlk ve Ortaokulu’na nakledildi. Böylece Necip Fazıl Kısakürek İlk ve Ortaokulu Türkiye’nin Üniversite kampüsünde bulunan ilk ve tek taşıma merkezi okul olarak tarihe geçti.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SEYREDİYOR
Taşıma merkezi olma vasfını taşımayan Necip Fazıl Kısakürek İlk ve Ortaokulu taşıma merkezi yapılınca burada yürütülen eğitim öğretim faaliyetleri bir türlü rayına oturmadı. Yemekhane olmayınca öğrenciler sınıflarda yemek yiyor, yeterli temizlik görevlisi olmadığı için okul temizliği gerektiği gibi yapılamıyor. Derslik, atölye ve laboratuvar sayısı ile fiziki kapasitenin yerleşim yerindeki öğrenciler ile taşıma kapsamına alınan öğrenci sayısının eğitimine yeterli olmaması, öğretmen ve ders araç-gerecinin yeterli olmaması, öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerde bulunacağı uygun alanların olmaması gibi okulun fiziki yetersizliğinden kaynaklanan sorunlarına pandemi de eklenince okuldaki eğitim öğretim faaliyetleri durma noktasına geldi. Pandemi döneminde uzaktan eğitimi takip edemeyen taşımalı öğrenciler geri kalınca okulda bir tür “ikili” eğitim başladı. Taşıma kapsamında olmayan öğrenciler normal müfredata göre yollarına devam ederken taşıma kapsamındaki öğrenciler haliyle geri kaldı. Zamanla 3., 4. sınıfta hatta ortaokulda olmasına rağmen okuma yazma bilmeyen öğrenciler türedi. Bırakın ilk okulu şuan orta okulda olduğu halde okulda olduğu halde doğru dürüst okuma yazma bilmeyen öğrenciler var. Bu durum okuldaki eğitim öğretim faaliyetlerinin durumunu göstermek başka kanıta gerek bırakmıyor.
Üniversite yönetimi ve öğrenci velisi üniversite personeli, Okulun taşıma merkezi olmasından kaynaklı sorunları ve çözüm yollarını defalarca İl Mmilli Eğitim Müdürlüğüne iletmesine rağmen okulda taşımalı eğitime bir türlü son son verilmiyor. Başta Dadaşlar İlk ve Orta okulu olmak üzere yakında taşıma merkezi olmaya uygun birçok okul bulunmasına rağmen çeşitli bahaneler uydurularak Necip Fazıl Kısakürek İlk ve Ortaokulunun taşıma merkezi okul olarak eğitime devam ettiriliyor. Taşımalı eğitim gören öğrencilerle diğer öğrenciler arasındaki sosyolojik makas ve seviye farkı iyice açılınca taşımalı olmayan öğrenci velileri çocuklarını daha iyi eğitim almaları için şehir merkezindeki MEB’e bağlı okullar ile özel eğitim kurumlarına göndermeye başladılar. Zamanla kampüste ikamet eden öğrencilerin kahır ekseriyeti şehir merkezindeki okullarda; taşımalı eğitim kapsamındaki öğrenciler ise üniversite kampüsünde eğitim görür oldu. Kamu kaynaklarının verimli kullanılamamasına sebep olan bu duruma bütün yetkililer seyirci kalıyor.
ÖĞRETMENLER ÇOK ZOR DURUMDA
Okulda görev yapan öğretmenler çok zor durumda. Taşımalı kapsamında olan öğrenciler çok geride diğer öğrenciler ise mevzuatta ön görülen seviyede. Öğretmenler geri kalan öğrencilerle ilgilense diğer öğrenciler de geri kalacak. İleride olan öğrencilerle ilgilense geride kalan öğrenciler tamamen eğitimden kopacak. Öğretmenler de ne yapacağını şaşırmış durumda. Vicdanı ile görevi arasına sıkışan öğretmenler de bir an önce bu soruna bir çözüm bulunmasını istiyor.
EĞİTİM ÖZEL OKUL LOBİSİNE KURBAN EDİLİYOR
Milli Eğitim Bakanlığı Taşımalı Eğitim Yönetmeliğine uygun olan Dadaşlar İlk ve Ortaokulu’ndaki öğrencilerin sudan bahanelerle taşıma merkezi olma niteliklerini taşımayan Necip Fazıl Kısakürek İlk ve Ortaokulu’na nakledilmesi akla üniversite personeli çocuklarını doğal müşterileri olarak gören “Özel Okul ve Servis Lobisi”ni getirdi. Zamanla yaşananlar -maalesef- bu şüpheleri bir bir doğruladı.
Okuldaki Eğitim Öğretim faaliyetleri durma noktasına gelmesine rağmen İl milli eğitim Müdürlüğü üç maymunu oynamaya devam ediyor. Okulun taşımalı eğitim kapsamından çıkarılması için defalarca girişimlerde bulunulmasına rağmen İl Milli Eğitim Müdürlüğü bu konuda herhangi biz çözüme yanaşmıyor. Böylece dolaylı olarak özel okul ve servis lobisinin isteği doğrultusunda hareket eden yetkililer bu soruna daha ne kadar seyirci kalacak merak konusu.