Siirt Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından düzenlenen “Dillerle Renklenmek” temalı çalıştay, katılımcılara dil öğrenimi ve öğretimi konularında derinlemesine tartışmalar yapma fırsatı sundu. Çalıştayda, Yabancı Dil ve Kültür, Yöntem-İlke ve Uygulama, Teknoloji ve Yapay Zeka, Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenci/Eğitmen Motivasyonu, Çok-Dilli Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar, Özel Gereksinim Öğrencileri, Yenilikler ve Gelecek başlıklarında 8 ayrı masada dört oturum gerçekleştirildi.
Çalıştay, Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Erhan Akın moderatörlüğünde açılış paneli başladı. Panele;
1.Prof. Dr. Yasemin BAYYURT- Boğaziçi Üniversitesi, 2. Doç. Dr. Osman SOLMAZ- Dicle Üniversitesi, 3. Doç. Dr. Tuncer CAN- İstanbul Üniversitesi, 4. Doç. Dr. Süleyman KASAP- Van Yüzüncü yıl Üniversitesi, 5. Dr. Öğr. Gör. Muhammed Özgür YAŞAR-Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
6. Öğr. Gör. Yasin ACAR- Batman Üniversitesi
Oturumlarda, her bir başlık altında önemli konular ele alındı. Katılımcılar, dil öğretiminin geleneksel yöntemlerinin yanı sıra yeni teknolojiler ve yapay zekanın eğitimdeki rolünü tartışarak, modern eğitim süreçlerine nasıl entegre edilebileceğine dair fikirler geliştirdi. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinde ise, öğrenci başarılarını daha etkili bir şekilde takip etmek için yenilikçi araçlar üzerinde yoğunlaşıldı.
Öğrenci ve eğitmen motivasyonu, dil öğreniminde başarıyı artıran önemli faktörlerden biri olarak vurgulandı. Oturumlarda, öğrencilerin ilgisini çekmek ve öğretmenlerin verimliliğini artırmak için yeni stratejiler ve yöntemler üzerinde duruldu. Ayrıca, çok-dilli eğitimde karşılaşılan zorluklar ve bu alanda sunduğu fırsatlar detaylı bir şekilde ele alındı.
Siirt Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından düzenlenen “Dillerle Renklenmek” temalı çalıştay, dil eğitimi alanında önemli bir farkındalık yarattı. Yabancı Dil ve Kültür masasında, kültürler arası etkileşimin dil öğrenimindeki rolü üzerine tartışmalar yapılırken, Yöntem, İlke ve Uygulama masasında ise öğretim yöntemlerinin çeşitlendirilmesi gerektiği vurgulandı.
Teknoloji ve Yapay Zeka masasında, dijital araçların ve yapay zekanın dil eğitimine entegrasyonu tartışıldı, bu alandaki yeniliklerin gelecekte daha yaygın hale geleceği öngörüldü.
Ölçme ve Değerlendirme masasında, öğrenci başarısının daha doğru ve etkin bir şekilde değerlendirilebilmesi için modern araçların kullanılması gerektiği belirtildi. Öğrenci/Eğitmen Motivasyonu masasında ise öğrencilerin ve eğitmenlerin motivasyonunun artırılması için yeni stratejiler üzerinde duruldu. Çok-dilli Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar masasında, çok dilli eğitimde karşılaşılan zorluklar ve fırsatlar detaylandırıldı, bu tür eğitim sistemlerinin gelecekteki potansiyeli tartışıldı.
Özel Gereksinim Öğrencileri masasında, özel eğitim gereksinimi duyan öğrenciler için etkili öğretim yöntemleri üzerinde durulurken, Yenilikler ve Gelecek masasında ise dil eğitiminde geleceğe yönelik yenilikçi yaklaşımlar ve teknolojik gelişmelerin etkisi ele alındı. Çalıştay, katılımcılara dil eğitimi konusunda derinlemesine bir perspektif kazandırarak, gelecekteki eğitim stratejilerine ışık tutacak fikirlerin ortaya çıkmasına olanak sağladı.
Panele üniversite yönetimi ve öğrencilerin Vali Dr. Kemal Kızılkaya’nın İngilizce öğretmeni olan eşi Nurten Kızılkaya da katıldı.