Ulaşımda hava yollarını tercih etmek isteyeceklerin, öngörülen kurallara harfiyen riayet etmemeleri durumunda görecekleri zarara dikkat çekmenin yanı sıra, kuralları koyanların da verdikleri bilgilere uymaları gerektiğini vurgulamaya çalışacağım bugünkü yazımda…
Dün İstanbul Hava Limanından Siirt’e direkt sefer düzenleyen Türk Hava Yollarına ait uçakta 2 yer ayırmış ve kurallar gereği 45 dakika öncesinden uçuş işlemlerimizi tamamlamamız gerekirdi ama trafikteki yoğunluk nedeniyle 5 dakikalık bir gecikmemiz olduğundan 40 dakika sonra uçuşa geçecek olan uçağa binmemize imkan olmadığı belirtildiğinden yönlendirildiğimiz görevliye giderek durumu açıkladım, ancak o da uçmamızın mümkün olmayacağını söyleyince alternatifin ne olabileceğini sordum ve “Batman’a gidecek uçak var” yanıtını alınca, o halde bu uçakla gidelim diyerek gerekli işlemi yapmasını istedim kendisinden… “Yalnız kişi başı ücret farkı 190 TL” diye uyardı ve bu ikazı üzerine de kabullendiğimi ifade ettiğimden gerçekleştirmiş oldu işlemi… Siirt-İstanbul bilet fiyatı 310 TL idi ve 190 TL fark alınınca kişi başına 500 TL’ye ulaştı Batman’a uçuşun maliyeti…
Şüphesiz, her alanda öngörülen kurallara riayet etmek gerekir aslında ve Türk Hava Yollarının iç hatlarda 45 dakika öncesinde mutlaka işlem yapılması gerektiğine yönelik kuralına da riayet edilmelidir elbet… 5 dakikalık bir gecikme yüzünden Batman uçağına binerken kişi başına 190 TL fark ödemiş olmamızın gerekçesi ise kurumun “Bilet fiyatlarında değişiklik yapma hakkını saklı tuttuğu” gerekçesidir ve bu kuralı da bildiğim için hava limanına 1,5 saat öncesinden giderek böyle bir sıkıntı yaşamamayı hedeflemeliydik diye düşündüm haliyle… Ancak, fiyatlarda değişiklik yapma hakkının saklı tutulması durumunun böylesine bir fark oranına yol açmaması gerekir vicdani bir muhasebe yapıldığında… İlgilerin bu durumda uygulanan fark konusunda duyarlı olmasını temenni ederken, aynı durumu yaşamamaları konusunda uyarıyorum değerli hemşerilerimi… Bu arada Batman uçağına binecek yolcuları rahatsız ettiğine tanık olduğum bir olumsuzluğu da THY yetkililerine iletmek isterim ayrıca… Biletlerde uçağa biniş saati 16.05 olarak yazılmış olmasına rağmen G9A kapısına sıraya giren yolcular yarım saatten fazla tutuldular ayakta… Uçakların kimi zaman rötar yapmalarına “Siz neden geciktiniz” diye tepki gösterilse bile gecikme nedeniyle yolculara bir fark ödenmesi söz konusu değil… Hem rötarlar için her zaman haklı bir gerekçe bulunabileceğini de biliyorum ve bu nedenle hiç olmazsa yolcuları uçağa giriş kapısında uzun zaman tutmama noktasında duyarlı davranmasını THY yetkililerinden talep etmek en doğal haktır diyerek dikkatlerini çekiyorum tepki uyandıran sıkıntıya!…
YORUMLAR