Siirt’in neredeyse bir asra yaklaşan özlemi ve sevdası olan demiryolu maceramızı ele almaya devam ediyoruz.
Demir yolu hattının 1944 yılında Kurtalan’a ulaşmasının ardından bu hattın il merkezine ve buradan da Habur sınır kapısına kadar uzatılması konusu aradan bir asra yakın süre içerisinde temcit pilavı gibi defalarca ısıtılıp gündeme getirildi.
Ancak her defasında dillendirilmesi ve unutulması bir anda ve gerçekleşti . Tıpkı saman alevi gibi.
Bu durum milletvekili Osman Örenin bu işe sıkı bir şekilde sarılmasına kadar.
Örenin ısrarlı takibi sonucu Devlet Demir Yolları proje ihalesine çıkıldı. Proje ihalesi gerçekleştirildi ve yüklenici firma süresi içerisinde çalışmalarını tamamladı.
Artık yapılacak hattın projesi elimizdeydi. Projenin yatırım programına alınmasını daha zordu ve daha çok kulis ve daha ısrarlı takip gerektiriyor. Gerek Ören, gerek milletvekili Mervan Gül siyasi mahfillerde, valimizde bürokrasi nezdinde konuyu takip ettiler.
Şimdi hattın yapımı yatırım programında. Dört yılda tamamlanması planlanıyor. Ancak bu yıl ayrılan ödenekle dört yılda belki kırk yılda ancak tamamlanabilecek. Bu konuda ki karnemiz kırıklarla dolu. İşte Eruh yolu ve işte Kurtalan yolu. Yalnızca bu iki örnek bile çok şey ifade ediyor.
O nedenle işi sürekli takip etmeliyiz. Bıkmadan, usanmadan.
Önümüzdeki yıllar için ödeneğin mutlaka arttırılmasını sağlamamız gerekiyor.
Umarım bu konuda da başarılı oluruz.

Ayhan MERGEN