2023-2024 eğitim ve öğretim yılının yarısı bitti sayılır. Yaklaşık 1.5 ay sonra 2024-2025 eğitim öğretim yılı hayırlısı ile başlayacak.
100 bin civarında öğrenci ve 6 bini aşkın öğretmenimiz uzun bir maratona başlayacaklar.
Yıllarca öğretmenlik yapmış bir eğitimci olarak görev yaptığım dönem ile günümüzde ki şartları karşılaştırdığımda arada ki muazzam farkı çok açık bir şekilde görmek mümkün oluyor.
Köylerde bile birleştirilmiş yani bir öğretmenin aynı anda birden çok sınıfı okutma uygulaması büyük ölçüde sona erdi. İl ve ilçe merkezlerinde 50-60 kişilik sınıfların yerini 30-35 kişilik sınıflar aldı.
Okullarımızın tamamına yakınında artık tebeşir ve kara tahta tarih oldu. Yerlerine bütün dünya ile bağlantısını sağlayan interneti olan akıllı tahtalar aldı.
Yardımcı hizmetlinin bulunmadığı, öğretmenlerin sobalarını tutuşturduğu sınıfların yerine yeteri kadar yardımcı hizmetlinin bulunduğu kaloriferli okul binaları görüyoruz. Yıllarca sınıfın sobasını tutuşturdum.
Donanımlı okul olarak kabul edilen okulların bile, ispirto ile çalışan bir tepegöz, bir fen bilgisi dolabı, bir harita takımı ile geometri takımları vardı.
Bu okullar yerlerini büyük ölçüde sinevizyonlu, bilgisayarlı ve her türlü araç ve gereçlerin bulunduğu okullara bıraktığını görüyoruz.
Çok küçük ama işlevi büyük bir ayrıntı okullara kırtasiye, temizlik malzemeleri cam ve benzeri ihtiyaçları için ödenek ayrılmaya başlandı.
Bunlar güzel gelişmeler. Ancak olayın fiziki boyutunu yansıtıyor. Eğitimde en önemli unsur olan öğretmenler için aynı pembe tabloyu çizmek mümkün değildir.
Öğretmenlerin dağlar kadar sorunları var. Her şeyden önce öğretmen yetiştirme sisteminin gözden geçirilmesi gerekiyor. Öğretmen adaylarına meslek sevgisi ve motivasyonu daha lisans eğitimini görürken verilmelidir.
Öğretmenlerin özlük hakları iyileştirilmelidir.
Bu konuya ilimiz özelinde değinmeye devam edeceğim.